جریان‌های سیاسی مصر اجازه سوءاستفاده به رژیم صهیونیستی ندهند

امام جمعه طبس گفت: مردم و جریان‌های سیاسی مصر به جایگاه ویژه کشورشان توجه داشته باشند و طرفدار هر گروهی که هستند به نحوی عمل کنند تا رژیم صهیونیستی و آمریکا از شرایط فعلی این کشور سوءاستفاده نکنند.

طبس نیوز: امام جمعه طبس گفت: مردم و جریان‌های سیاسی مصر به جایگاه ویژه کشورشان توجه داشته باشند و طرفدار هر گروهی که هستند به نحوی عمل کنند تا رژیم صهیونیستی و آمریکا از شرایط فعلی این کشور سوءاستفاده نکنند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از طبس، حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس با اشاره به مسائل اخیر کشور مصر، اظهار داشت: مصر به ‌ویژه از نظر تاریخی و استراتژیکی، کشوری بسیار مهم به‌شمار می‌رود، به طوری که حتی این کشور محل تولد و زندگی تعدادی از پیامبران الهی و محل وقوع اعجاز پیامبران بوده است.

وی ادامه داد: مسلمان بودن مردم مصر و یا وجود دانشگاه مهم و تأثیرگذار الازهر در این کشور نیز موجب اهمیت بخشیدن به مصر شده است که باید مردم، ارتش و جریان‌های سیاسی مصر به این جایگاه ویژه کشورشان توجه داشته باشند.

خطیب جمعه طبس بیان کرد: مردم و جریان‌های سیاسی مصر، طرف‌دار هر گروهی که هستند باید دقت کرده و به نحوی عمل کنند تا آمریکا و رژیم صهیونیستی از شرایط فعلی کشور مصر، سوءاستفاده نکنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن ماه مبارک رمضان، و دیدار اخیر جمعی از قاریان با رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در دیدار با قاریان تأکید فرمودند که باید همه با قرآن کریم انس بیشتری بگیریم و خواندن قرآن باید مقدمه‌ای برای عمل به قرآن باشد.

امام جمعه طبس با بیان اینکه امروز زندگی ما با سبک زندگی قرآنی فاصله زیادی گرفته است، افزود: ماه مبارک رمضان فرصت مغتنمی است تا از طریق انس بیشتر با قرآن و توجه به معانی و معارف قرآنی، در راستای نزدیک کردن زندگی فردی و اجتماعی خود به سبک قرآنی، تلاش کنیم.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه به سالروز حمله دژخیمان رضاخان به مسجد گوهرشاد و کشتار بی‌رحمانه مردم در سال ۱۳۱۴ اشاره کرد و گفت: عفاف و حجاب زنان و دختران یکی از مهمترین نمادهای اسلام است که دشمن نیز برای کم‌رنگ کردن حجاب در کشورهای اسلامی در راستای بی بند و بار کردن زنان و دختران برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری زیادی می‌کند که اقدام رضاخان در حمله به مسجد گوهرشاد نیز به دستور استکبار و در همین راستا انجام شده بود.

مهاجریان مقدم اضافه کرد: امروز نیز دشمنان به‌وسیله تولید فیلم‌های محرک و از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به دنبال سست کردن بنیان خانواده‌های مسلمان هستند که لازم است خانواده‌های ما بیشتر مراقب باشند و زنان و دختران هم با حفظ حجاب و عفاف خود، شخصیت و حیثیت خود را ارتقاء بخشند.

بیان برکات روزه ماه مبارک رمضان و تأکید بر افطاری دادن در این ماه، تقدیر از خدمات دولت‌های نهم و دهم، گرامیداشت سالروز تشکیل شورای نگهبان به دستور حضرت امام خمینی(ره)، اشاره سالروز پذیرش قطعنامه ۵۹۸ در زمان جنگ تحمیلی از سوی ایران به دستور حضرت امام خمینی(ره)، گرامیداشت روز بهزیستی و تأمین اجتماعی و اشاره به سالروز کشف کودتای آمریکایی نوژه در سال ۱۳۵۹ نیز از دیگر سخنان حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم در خطبه‌های این هفته نماز جمعه طبس بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 15 =