شهید عباسعلی خاوری

طی دوران خدمت از پدر و مادر و برادران و خواهران می‌خواست تا برای رسیدن به آرزوی دیرینه او که شهادت در راه خدا بود دعا کنند تا این که سرانجام در حالی که چند ماهی دیگر به پایان جنگ هشت ساله باقی نمانده بود در روز ۱۳۶۷/۳/۹ در منطقه در بندیخان عراق عباس شربت شهادت نوشید..

شهید عباسعلی خاوریشهید عباسعلی خاوری
نام پدر: زین‌العابدین
تاریخ شهادت:۱۳۶۷/۳/۹

 

 

زندگینامه

عباسعلی در سحرگاه یکی از روزهای خوب خدا در سال ۱۳۴۶ در قریه دستگردان از توابع بخش دستگردان شهرستان طبس به دنیا آمد. دوران طفولیت او در خانواده ای زحمتکش روستایی که با مسئولیت پدری متدین و ارادتمند به ائمهٔ اطهار (ع) به نام زین‌العابدین اداره می‌شد سپری گردید.

تحصیلات ابتدایی خود را در دبستان روستا شروع کرد و با موفقیت لازم به اتمام رسانید ولی بعد از آن با توجه به شرایط موجود در خانواده و عدم تمکن مالی باعث شد که او ترک تحصیل نماید و در معیت پدر و برادر بزرگ‌تر خود به امور مقنی گری (حفر چاه) لای روبی قنات و کارگری مشغول شود.

ضمن کار پر زحمت در روستاهای اطراف بخش هیچ گاه از انجام فرایض دینی و مذهبی فراموش نکرد و همراه و همگام پدرش که اهل مسجد بود در مراسم دینی و اعتقادی و شعائر اسلامی شرکت می‌کرد. نوجوانی فعال، با هوش و پرکار بود و پیش‌قدم در امور خیر و عام‌المنفعه.

توجه زیاد پدر به ائمهٔ معصومین (ع) باعث شده بود که عباس از کودکی عشق و علاقه عمیقی به اهل بیت پیدا کرده و به مداحی آن‌ها مأنوس شده و به آن افتخار نماید. علاقهٔ عمیق به امام (ره) داشت و فرمان امام را بر همه چیز ترجیح می‌داد.

چند صباحی از دوران نوجوانی او که گذشت اولین پایگاه بسیج در بخش تشکیل گردید و او باز در سایهٔ الطاف خداوند و پدری ساده و بی آلایش و بسیجی خود با بسیج اُنس گرفت و چون دیگران در حد توان در این مدرسهٔ عشق فعالیت کرد.

در بحبوحهٔ جنگ تحمیلی و هنگامی که پدر بسیجی او با آن کهولت سنی قصد عزیمت به جبهه را نمود عباس علی رغم میل باطنی به منظور صیانت از خانوادهٔ خویش در روستا ماند ولی لحظه به لحظهٔ عمرش به یاد جبهه‌ها بود ولی چون نسیم شهادت روز به روز به او روی می‌آورد، او تاب نشستن در خانه را نداشت به بهانهٔ خدمت سربازی در سال ۱۳۶۵ عازم جبهه گردید و طی دوران خدمت از پدر و مادر و برادران و خواهران می‌خواست تا برای رسیدن به آرزوی دیرینه او که شهادت در راه خدا بود دعا کنند تا این که سرانجام در حالی که چند ماهی دیگر به پایان جنگ هشت ساله باقی نمانده بود در روز ۱۳۶۷/۳/۹ در منطقه در بندیخان عراق عباس شربت شهادت نوشید و پیکرش بعد از چند روز طی مراسم باشکوهی در روستای دستگردان به خاک سپرده شد.

دیدگاهی در “شهید عباسعلی خاوری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × 3 =