شهید حبیب رضایی

پس از گذشت چهل و پنج روز از حضور در جبهه‌های جنوب به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به لقاء‌الله پیوست و پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز در تاریخ ۱۳۶۷/۶/۲۵ چند روز پس از شهادت پس از تشییع بر دوش امت حزب‌الله در روستای دهنو به خاک سپرده شد.

شهید حبیب رضاییشهید حبیب رضایی
نام پدر: رضا
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۶/۲۵

 

 

زندگینامه

جهاد و شهادت از درهایی است که خدا بر روی هر کسی باز نمی‌کند یعنی هر کسی لیاقت اینکه شهید و مجاهد راه خدا باشد ندارد. افراد خاصی این لیاقت را دارند که این در بروی آنان گشوده می‌شود آنان که اولیای خاص هستند: لخاصه اولیائه. خدا در را به روی شهید و مجاهد باز می‌کند.

نکته‌ای را شهید آیت‌الله بهشتی تذکر می‌دهد: اینکه بهشت رفتن مخصوص طبقه‌ خاصی نیست. بهشت را هشت در و بهشتیان را هشت مقام است.

روستای دهنو شاهد تولد فرزندی بود که خونش درآبیاری درخت انقلاب نقش بسزایی داشت، او در سال ۱۳۳۸ در خانواده‌ای مذهبی و زحمتکش قدم به عرصه وجود نهاد، به علّت نبود مدرسه در محل نتوانست به تحصیل بپردازد، همزمان با فراگیری آگاهی‌های مذهبی که در خانواده و از محیط نشأت می‌گرفت در کنار خانواده به شغل دامداری مشغول شد.

در عنفوان جوانی و در حادثه زلزله سال ۵۷ طبس پدرش به رحمت حق پیوست در بیست و دو سالگی ازدواج نمود که ثمره آن یک پسر و دو دختر می‌باشد.

هنگامی که دست آمریکای جنایتکار و امپریالیسم جهانخوار از آستین صدام به عنوان آغازگر جنگ با ایران بیرون آمد، با پیروی از سید شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام که در راه اسلام و قرآن از طفل شش ماهه تا پیرمرد هشتاد ساله را قربانی نمود، همانند سرباز فداکاری که وظیفه مهمتری را تشخیص دهد از صحنهٔ زندگی به صحنه پیکار گام نهاد و در یگان دریایی لشکر ۵ نصر خراسان» مسئولیت نقل و انتقال رزمندگان را به وسیله قایق را به عهده گرفت.

پس از گذشت چهل و پنج روز از حضور در جبهه‌های جنوب به آرزوی دیرینه‌اش رسید و به لقاء‌الله پیوست و پیکر پاک و مطهر این شهید عزیز در تاریخ ۱۳۶۷/۶/۲۵ چند روز پس از شهادت پس از تشییع بر دوش امت حزب‌الله در روستای دهنو به خاک سپرده شد.

‹ روحش شاد و راهش مستدام باد›

ای شهید سرزمین لاله‌ها           لاله‌ای در خون شناور بوده‌ای
سر نهادی در ره مولای خویش          عاشق سردار خبیر بوده‌ای

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × پنج =