شهید عباس رضائیان

ای امت حزب الله و شهید پرور طبس من با اعتقادی که به اسلام و دفاع از میهن اسلامی دارم در جبهه‌های حق، این دانشگاه الهیات پیکار کردم و دشمنان اسلام را به خاک و خون کشیدم…

شهید عباس رضائیانشهید عباس رضائیان
نام پدر: اسداله
تاریخ شهادت: ۱۳۶۷/۰۶/۱۸

 

 

زندگینامه

ما به خاطر خاک نمی‌جنگیم زیرا چه بسیار کسان که به خاطر اینکه خاک‌ها و این نوع احساسات جنگیدند و با دستی خالی به جهانی قدم گذاشتند که هیچ یک از آن عوامل اثری ماندنی نداشت و اگر هم اثر موقتی داشت اجرشان را از خلق گرفتند و دیگر راهی به طریق خالق نیافتند. البته وقتی که ما در راه خالق قدم نهادیم تمام این‌ها در کنارش حاصل می‌شود.

شهید عباس رضائیان در سال (۱۳۵۰) در روستای دهنو از توابع طبس متولد شد. او در خانواده‌ای مذهبی و متدین به اسلام رشد و نمو کرد. و در سن ۶ سالگی برای فراگیری علم و دانش پا به مدرسه گذاشت تحصیلات خود را تا سال سوم دانشسرای تربیت معلم ادامه داد، هنگامی که مشغول تحصیل بود، جهت دفاع از حریم مقدس اسلام به جای قلم مسلسل برداشت تا خون سرخ خویش را مرکب سازد و حماسه بیافریند لذا داوطلبانه برای جهادی مقدس در راه عقیده روانهٔ کربلای ایران و وادی گرم و مقدس سربازان خدا گردید و در لشکر ۵ نصر، یگان دریایی مشغول دفاع گردید.

عشق وعلاقه‌اش به دفاع باعث گردید چندین مرتبه به جبهه‌ها عزیمت نمود. و با دشمنان بعثی به نبرد بپردازد و در چندین عملیات شرکت نماید و پس از ده ماه و پنج روز حضور موثر درمنطقه جنوب در تاریخ ۱۸/۶/۶۷ جان به جان آفرین تسلیم کرد و درخت بارور اسلام را با خون پاکش آبیاری نمود.

پیکر پاک این سرباز دلاور اسلام پس از تشییع بر دوش امت خداجوی در زادگاهش روستای دهنو به خاک سپرده شد.

ای شهید غرق خون،‌ای آشنای کربلا        کوه صبر و استقامت مظهر عشق خدا
لایق مهر نبوت، رهرو راه ولی       لافتی الّا علی با خون پاکت همصدا

گزیده‌ای از وصیتنامه شهید

«ای امت حزب الله و شهید پرور طبس من با اعتقادی که به اسلام و دفاع از میهن اسلامی دارم در جبهه‌های حق، این دانشگاه الهیات پیکار کردم و دشمنان اسلام را به خاک و خون کشیدم، به جبهه آمدم اگر پیروز شدم ثـوابش را خـداوند می‌دهد و اگر به شهادت رسیدم این آرزوی قلبی من است باز هم پیروز هستم و در نزد خدا روزی می‌خورم.»

2 دیدگاه دربارهٔ «شهید عباس رضائیان;

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − یک =