کشف قاچاق یک میلیارد و سیصد میلیون تومانی در طبس

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: در واپسین روزهای سال ۹۳ کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان کشف و به سازمان تعزیرات حکومتی این استان برای رسیدگی ارجاع شد.

منصور انصاری گفت: در آخرین روزهای اسفندماه سال گذشته گزارش کشف کالای قاچاق به ارزش یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای رسیدگی به ما ارجاع شد که بلافاصله رئیس شعبه ویژه کالا و ارز شهرستان طبس به بررسی آن پرداخت.

وی ادامه داد: بار قاچاق این تریلی اسکانیای کانتینری که راننده آن در شب کشف، متواری شده ۷۵ هزار و ۸۱۴ ثوب انواع پوشاک، ۲۸۵ عدد کیف دستی و چرخ‌دار، ۶۰۰ جفت کفش بچه‌گانه، مردانه و زنانه و سه هزار و ۲۰۸ عدد چتر بوده است که بنا به اعلام گمرک ارزش ریالی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است.

انصاری خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های انجام شده سه نفر به عنوان متهمان این پرونده شناسایی و برای رسیدگی به این پرونده به شعب مربوطه احضار شده‌اند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی افزود: ع.ف حامل کالای قاچاق و راننده به عنوان متهم ردیف اول پرونده علیرغم ابلاغ احضاریه به شعبه مراجعه نکرده و ریاست شعبه مذکور به صورت غیابی حکم به پرداخت جریمه نقدی به مبلغ دو میلیارد و ده میلیون تومان برای وی را صادر کرده است که این رای تا ده روز قابل تجدید نظر خواهی است.

انصاری درباره رای صادره برای دو متخلف دیگر پرونده گفت: الف. ک به اتهام معاونت در حمل کالای قاچاق و به عنوان متهم ردیف دوم طبق قانون به پرداخت ۴۵ میلیون تومان جزای نقدی و ع. ز متهم ردیف سوم پرونده با توجه به همکاری‌های وی و گزارش فرماندهی انتظامی رای برائت گرفت که احکام متهم ردیف دوم و سوم نیز پس از ابلاغ تا بیست روز قابل تجدیدنظرخواهی است.

وی اظهار کرد: طبق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز خودروی تریلی کانتینری حامل کالای قاچاق با توجه به ارزش ریالی بیش از یک میلیارد کالای مکشوفه به نفع دولت ضبط می‌شود و کالای مکشوفه نیز تحویل ستاد اجرایی فرمان امام (ره) می‌شود.

منبع:ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − پنج =