انتخاب شهردار طبس از بین ۲۰ گزینه بومی و غیربومی

رئیس شورای اسلامی شهر طبس گفت: شهردار طبس با ارزیابی دقیق تمامی جوانب، معیارها، تحقیقات کامل و از بین حداقل ۲۰ گزینه بومی و غیربومی انتخاب شده است.

طبس نیوز:رئیس شورای اسلامی شهر طبس گفت: شهردار طبس با ارزیابی دقیق تمامی جوانب، معیارها، تحقیقات کامل و از بین حداقل ۲۰ گزینه بومی و غیربومی انتخاب شده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،علیرضا عبدالرحیمی طی سخنان تفصیلی در جمع خبرنگاران به ارائه توضیحاتی درباره نحوه انتخاب شهردار طبس و همچنین معرفی وی پرداخت و اظهار داشت: اعضای شورای اسلامی دوره چهارم شهر طبس پس از اعلام نتایج انتخابات و پیش از آغاز به‌کار رسمی شوراهای اسلامی، بیش از ۵۰ جلسه غیررسمی با مدت‌زمان هر جلسه بین دو تا پنج ساعت برای برنامه‌ریزی‌های کوتاه، میان و بلندمدت در راستای پیشرفت و آبادانی شهر طبس برگزار کرده است تا به محض فعالیت رسمی شوراهای اسلامی دوره چهارم از ۱۲ شهریور ماه جاری، شورای اسلامی شهر طبس دارای برنامه‌ای جامع باشد.

وی ادامه داد: شورای اسلامی دوره چهارم شهر طبس با کوله‌باری از برنامه و امید و براساس صراحت، صداقت و شجاعتی که در تک تک اعضای این شورا وجود دارد، مسیر توسعه شهر طبس را ریل‌گذاری می‌کند.

شهردار پیشین طبس قادر به ادامه فعالیت نبود

رئیس شورای اسلامی شهر طبس، یکی از مهم‎ترین وظایف شوراهای اسلامی شهرها را انتخاب شهردار دانست و ضمن تقدیر از شهردار پیشین طبس، افزود: شورای اسلامی دوره چهارم شهر طبس جلسات متعددی با جعفر بورنگ شهردار پیشین طبس داشت و از وی دعوت کرد تا فعالیت خود را به‌عنوان شهردار طبس ادامه دهد، اما بورنگ به دلیل مشکلات خاصی که مطرح کرد، اعلام داشت که از ادامه فعالیت به‌عنوان شهردار طبس معذور است.

برگزاری ۱۰ جلسه رسمی طی دو هفته

عبدالرحیمی با اشاره به اینکه شورای اسلامی شهر طبس طی دو هفته آغاز فعالیت قانونی خود بیش از ۱۰ جلسه رسمی برگزار کرده است، گفت: با توجه به اینکه شهردار پیشین طبس قادر به ادامه همکاری نبود، برای این‌که در انتخاب شهردار، دقت فدای سرعت نشود و بتوانیم بهترین فرد را به‌عنوان شهردار طبس انتخاب کنیم، پس از بررسی‌های به‌عمل آمده، تصمیم بر آن شد تا «حسین مرتضوی» که پیش از این نیز در واحدهای مختلف شهرداری طبس فعالیت کرده است را به‌عنوان سرپرست شهرداری طبس منصوب کنیم.

اولویت شورای اسلامی طبس استفاده از شهردار بومی بود/ پیشنهاد ۱۲ گزینه بومی

وی بیان کرد: شورای اسلامی دوره چهارم شهر طبس در راستای انتخاب شهردار لایق و کاردان از مهندسان بومی و غیربومی با تحصیلات مرتبط با حوزه فعالیت شهرداری از جمله عمران، معماری و شهرداری برای انجام مذاکرات دعوت کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس با بیان این‌که اولویت شورای اسلامی شهر طبس برای انتخاب شهردار، استفاده از نیروهای بومی بود، اضافه کرد: در این راستا از ۱۲ نفر از نیروهای بومی طبس شامل آقایان حقی، چمنزاری، عابدزاده، روئین‌تن، الهی، عامری، اشرفیان، پاکروح، محمدیان، عزیزایی، اخوین سهرابی و صادق‌زاده دعوت شد و میزان آمادگی و توانایی آنان مورد بررسی و ارزیابی دقیق قرار گرفت که این نشان از ارزش قائل شدن شورای اسلامی شهر طبس برای نیروهای بومی است.

ارزیابی همزمان گزینه‌های غیربومی

عبدالرحیمی ادامه داد: علاوه بر این به صورت همزمان از نیروهای مستعد غیربومی از شهرستان‌های تهران، کرج، مشهد، شاندیز، بیرجند، یزد و میناب که به روش‌های گوناگون برای فعالیت به‌عنوان شهردار طبس اعلام آمادگی کرده بودند، دعوت شد و در جلسات متعدد میزان توانایی آنان نیز به دقت مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان کرد: تمامی گزینه‌های پیشنهادی از تعهد و تخصص بالایی برخوردار هستند، اما مسئولیتی که مردم طبس بر عهده نمایندگان خود در شورای اسلامی گذاشته‌اند ایجاب می‌کرد تا متخصص‌ترین و مجرب‌ترین فرد را انتخاب کنیم و این به طور قطع به‌معنای تخصص نداشتن دیگر گزینه‌ها نیست.

انتخاب «شعبانلو» به‌عنوان شهردار طبس

رئیس شورای اسلامی شهر طبس یادآور شد: شورای اسلامی شهر طبس در نهایت پس از جمع‌بندی و رأی‌گیری به‌وسیله برگه، با اکثریت آرا، «علیرضا شعبانلو» را به‌عنوان شهردار طبس انتخاب کرد.

عبدالرحیمی اظهار داشت: پیش از جلسه رأی‌گیری، در سفرهای متعدد به مناطق محل فعالیت شعبانلو، با تحقیقات میدانی و غیرمحسوس از طریق اصناف و بازاریان، مذاکره با امام جمعه، بخشدار، معاون استاندار و سایر مسئولان در آن مناطق، تحقیقات کامل درباره شعبانلو انجام شد.

معرفی شعبانلو

وی افزود: شعبانلو متولد سال ۱۳۵۸ و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد و دانشجوی دوره دکترای رشته مدیریت استراتژیک دانشگاه خوارزمی است که پیش از این به‌عنوان استاد دانشگاه علمی کاربردی جهاد دانشگاهی تهران، دهیار یوسف‌آباد قوام شهرستان شهریار، شهردار ناحیه یک صفادشت، نماینده دهیاران شهرستان شهریار، نماینده دهیاران غرب استان تهران، عضو شورای مشورتی دهیاران کشور، مدرس اصول و مبانی مدیریت و سازمان‌های شهری و کارآفرینی در دانشگاه‌ها و دهیاری‌ها و… فعالیت کرده است.

رئیس شورای اسلامی شهر طبس با بیان این‌که علیرضا شعبانلو پس از سیر مراحل قانونی و صدور ابلاغ، آغاز به‌کار می‌کند، تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی شهر طبس با تمامی ارکان شهرستان طبس تعامل مطلوب دارند و دست تعامل خود را به سوی تمامی نخبگان شهر دراز می‌کنند.

وی تصریح کرد: تنها شهری در مسیر توسعه و آبادانی قرار می‌گیرد که به‌دور از هرگونه تنش و حاشیه باشد، بنابراین بهتر است از انجام قضاوت‌های حاشیه‌دار و جوسازی بپرهیزیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =