نوجوانان مستعد فوتبال طبس شناسایی شدند

طرح استعدادیابی فوتبال پایه با حضور مربی استعدادیاب فدراسیون فوتبال و ۴۰۰ نونهال و نوجوان در طبس برگزار شد.

طبس نیوز: طرح استعدادیابی فوتبال پایه با حضور مربی استعدادیاب فدراسیون فوتبال و ۴۰۰ نونهال و نوجوان در طبس برگزار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، طرح استعدادیابی فوتبال پایه  برای رده سنی ۸ تا ۱۴ سال، با حضور بیش از ۴۰۰ نونهال و نوجوان در زمین چمن استادیوم آزادی طبس برگزار شد.

مدیر طرح استعدادیابی فوتبال خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: با توجه به هماهنگی های بعمل آمده و با توجه به اینکه شهرستان طبس تازه به خراسان جنوبی ملحق شده؛ تصمیم بر این شد که در سال جاری طبس برای استعدادیابی انتخاب شود.

سید رضا مهدجو افزود: شهرستان طبس فوتبالیستهای با استعدادی دارد که در حال حاضر از بین افراد تست شده سه نفر در حد تیمهای بین المللی و ملی می توانند بازی کنند که باید آنها را پرورش داد و آینده ای بسیار روشن برای آنها رقم زد.

وی گفت: بازیکنان انتخاب شده تحت نظر فنی و شخصیتی قرار می گیرند و تمرینات به صورت حرفه ای روی آنها انجام خواهد شد.

مهدجو بیان کرد: ۱۷ آیتم استعدادیابی بین علاقه مندان انجام می شود که به صورت کلی نخبه ها انتخاب می شوند .

وی افزود: آیتم شخصیت و رفتار مهمترین آیتم تست و استعداد یابی است که بیش از ۳۰ درصد نمره را به خود اختصاص میدهد که خونسردی، حس اعتماد به نفس، مسئولیت پذیری، احترام به والدین، امید به آینده در این مبحث تعریف می شوند.

مهدجو تاکید کرد: از لحاظ فنی سرعت را می توان ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داد ، تکنیک را میتوان تا حد اعلی بالا برد، اما وقتی شخصیت شکل گرفت به هیچ عنوان نمی شود تغییر داد به همین لحاظ بیشتر سعی ما در جهت شخصیت یابی علاقه مندان است.

مهد جو اضافه کرد: آیتم های هوش، سرعت  تصمیم گیری و تکنیک در رده های بعدی قرار دارند.

وی افزود: همه علاقه مندان شرکت کننده پرونده دار شده و دارای کد می شوند و زیر نظر مربیان مجرب و مستعد طبسی تحت تعلیم قرار خواهند گرفت.

طرح استعدادیابی فوتبال پایه در طبس با حضور سیدرضا مهدجو مربی استعدادیاب فدراسیون فوتبال و در راستای سیاست‌های استعدادیابی فوتبال کشور اجرا می ‌شود.

نفرات مستعد بنابر نظر مربی اعزامی فدراسیون، جهت دعوت به  اردوهای ادواری استانی انتخاب شدند.

کلاس توجیهی و آموزشی استعدادیابی ویژه مربیان نیز امروز  برپا می ‌شود.

طرح استعدادیابی فوتبال پایه جزو برنامه‌های پیش‌بینی شده هیئت فوتبال شهرستان طبس در سال جاری است که با همکاری هیئت فوتبال استان خراسان جنوبی برگزار می‌ شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − 3 =