دومین جشنواره شترسواری کشور هشتم و نهم اسفند در طبس

مسئول ستاد برگزاری جشنواره شترسواری طبس گفت: دومین جشنواره شترسواری در کشور هشتم و نهم اسفند با حضور هشت استان در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری در طبس برگزار خواهد شد که هم اکنون ۱۱ کمیته در جهت اجرای این برنامه در طبس تلاش می کنند.

محمد نصیری در جمع خبرنگاران گفت: دومین جشنواره شترسواری در کشور هشتم و نهم اسفند در طبس اجرا می شود که هشت استان شامل: اصفهان، یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان، سمنان، خراسان جنوبی و گلستان خواهد بود.

وی ادامه داد: تمامی استان ها در این برنامه شرکت خواهند کرد که این مسابقات در سه مرحله: شهرستانی، استانی و کشوری برگزار خواهد شد که در سطح استان خراسان جنوبی چهار شهرستان نهبندان، زیرکوه، خوسف و طبس حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: شترها برگزاری مسابقه از نوع دو کوهانه و معروف به «جمباز» می باشند و مسابقه در منطقه محمدیه روستای حلوان که در ۸۵ کیلومتری از طبس واقع شده است و دارای ظرفیت های خاص می باشد برگزار و اقدامات جهت تامین رمل ها ، ماسه بادی و پیست انجام شده که پیست مسابقه به طول سه هزار متر خواهد بود.

نصیری خاطرنشان کرد: در ۵ سال گذشته ۱۳ هزار نفر شتر در طبس بوده است که این رقم هم اکنون حدود ۹ هزار است که حدود ۷۰۰ نفر شتر در روستای حلوان هستند و در برنامه خواهند بود و در زمان برگزاری این مسابقه شترهایی جهت استفاده رایگان مردم وجود خواهد داشت.

وی گفت: در جهت اجرای این برنامه ۱۱ کمیته تشکیل و ستاد جشنواره در منطقه مشغول به فعالیت مستمر هستند و حدود ۲۱ مکان برای حضور مسئولین و شترسواران پیش بینی شده و حضور عموم مردم در این برنامه آزاد است و هدف از اجرای این برنامه ها نگاه به ظرفیت های داخلی و مباحث توریستی است تا بین روستاییان باعث شور و شادابی شده و از مهاجرت مردم روستا به شهر جلوگیری شود.

وی در پایان افزود: نخستین جشنواره مسابقه شترسواری کشور در روستای مصر استان اصفهان برگزار گردیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 10 =