حفظ و احیاء بازی‌های بومی محلی از مهمترین برنامه‌های این دپارتمان است

رئیس دپارتمان ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی فدراسیون ورزش‌های روستایی گفت: امسال لیگ کشوری هفت سنگ در رده بانوان در استان هرمزگان برگزار شد و در سال آینده نیز لیگ کشوری آقایان برگزار می‌شود و حفظ و احیاء بازی‌های بومی محلی از مهمترین برنامه‌های این دپارتمان است.

طبس نیوز: رئیس دپارتمان ورزش‌های سنتی و بازی‌های بومی محلی فدراسیون ورزش‌های روستایی گفت: امسال لیگ کشوری هفت سنگ در رده بانوان در استان هرمزگان برگزار شد و در سال آینده نیز لیگ کشوری آقایان برگزار می‌شود و حفظ و احیاء بازی‌های بومی محلی از مهمترین برنامه‌های این دپارتمان است.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز، محمدرسول کلهر در حاشیه برگزاری دومین جشنواره شترسواری کشور در کویر حلوان شهرستان طبس اظهار داشت: فدراسیون مستقل بازی‌های بومی محلی کشور با هدف ترویج بازی‌های بومی محلی و احیای فرهنگ ارزشی کشور و از سال ۸۶ تشکیل و راه‌اندازی شده است.

وی گفت: تعداد بازی‌های بومی در سطح کشور ۱۰ تا ۱۵ رشته ورزشی است که مهمترین آنها شامل هفت سنگ، دال پلان، کشتی‌های سنتی، تیراندازی‌های سنتی و سوارکاری است.

وی افزود: به نفر انفرادی اول یک میلیون تومان، نفر دوم ۷۰۰ تومان و نفر سوم ۵۰۰ تومان و به تیم های اول، دوم و سوم تیمی کاپ قهرمانی داده می شود و نیز در ادامه مسابقه طناب کشی، خروس گیران برگزار خواهد شد.

لازم به ذکر است در حاشیه این جشنواره: غرفه صنایع دستی و قلاب بافی، نمایشگاه غذاهای محلی، حضور مردم به ویژه مسئولین، معلولین و اصحاب رسانه، اجرای سرود محلی با نام گروه موسیقی سنتی آوای ایراده(نام قدیم روستای پیرحاجات) و مراسم محلی چوب بازی، مسابقه شترسواری استانی و کشوری، مسابقات خروس گیران و طناب بازی و رالی کویرنوردی انجام می شد و خدمت رسانی نیروهای نظامی، جمعیت هلال احمر، اورژانس اجتماعی بهزیستی، تیم های امدادی بسیار چشم گیر بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =