راه‌اندازی تصفیه خانه نهرین تنها راه تأمین آب شرب مورد نیاز شهر طبس

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: تصفیه خانه آب طبس به شرکت آبفای استان تحویل شد و راه اندازی تصفیه خانه نهرین تنها راه تأمین آب شرب مورد نیاز شهر طبس می باشد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ساخت این تصفیه خانه با هدف تأمین آب شرب شهر طبس با ظرفیت نهایی ۲۰۰ لیتر در ثانیه، از سال ۸۶ آغاز شده است و این پروژه در زمستان سال ۹۱ قابل بهره برداری بوده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی، سید مجتبی عراقی زاده، گفت: عدم تخصیص آب، راه اندازی این تصفیه خانه را به تعویق انداخته است و در شرایط فعلی بهره برداری از این تصفیه خانه مستلزم تحویل آب تخصیصی شرب و تأمین اعتبار موردنیاز جهت اتمام کارهای باقیمانده می باشد که با قول های مساعد داده شده و امیدواریم هر چه سریعتر این مشکلات برطرف گردد.

وی افزود: تخصیص آب شرب طبس از ذخیره منابع آبی پشت سد نهرین، سالانه بیش از ۴ میلیون متر مکعب است که می بایست در اختیار تصفیه خانه شهر قرار گیرد و هزینه امکانات لازم برای راه اندازی و رفع نواقص حدود ۱۰ میلیارد ریال می باشد.

وی با توجه به تداوم خشکسالی، کاهش آبدهی چاه های آب شرب و خشک شدن قنوات در طبس گفت: راه اندازی تصفیه خانه نهرین تنها راه تأمین آب شرب مورد نیاز شهر طبس می باشد.

عراقی زاده در پایان گفت: پروژه تصفیه خانه فاضلاب طبس از سد نهرین با خط انتقال به قطر ۷۰۰ و به طول ۱۲ کیلومتر تأمین آب می گردد که به روش پلساتور و فیلتراسیون و به صورت کنترل اتومکاتیک طراحی و اجرا گردیده و در هفته گذشته، به پیوست الحاق طبس به خراسان جنوبی توسط شرکت سهامی آب منطقه ای یزد تحویل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گردید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 9 =