پیش‌بینی برداشت ۱۳۷۲ کیلوگرم زعفران خشک در طبس

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس گفت: کار برداشت محصول زعفران از سطح ۴۰۴ هکتار باغات این شهرستان از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت و علی رغم خشکسالی های متوالی پیش بینی می شود امسال نزدیک به ۱۳۷۲ کیلوگرم زعفران خشک استحصال شود.

به گزارش طبس‌نیوز، معاون رئیس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس با اعلام این خبر گفت: کار برداشت محصول زعفران از سطح ۴۰۴ هکتار باغات این شهرستان از نیمه دوم آبان ماه آغاز و تا اواخر آذر ماه ادامه خواهد داشت و علی رغم خشکسالی های متوالی پیش بینی می شود امسال نزدیک به ۱۳۷۲ کیلو زعفران خشک استحصال شود.

داود بخشایی افزود: برای ارتقاء سطح آگاهی زعفران کاران و افزایش کیفی این محصول۲ کلاس آموزشی اصول صحیح کاشت، آشنایی با بیماری ها و آفات زعفران و فرآوری بهداشتی زعفران تشکیل گردید.

مدیر جهاد کشاورزی طبس خاطرنشان کرد: خدمات ارائه شده به زعفران کاران را علاوه بر خدمات کارشناسی و تامین نهاده‌های کشاورزی از قبیل کود و سم، خرید یک دستگاه کلتیواتور باغی جهت رندش کردن مزارع زعفران شهرستان، توزیع ۱۱۲ کیلوگرم کود سو لو پتاس و ۶۰ لیتر اسید هیومیک جهت تغذیه مزارع زعفران در سطح ۱۲ هکتار اعلام نمود و علاوه بر این جهت جبران خسارت سرمازدگی باغات زعفران شهرستان مبلغ ۳۹۵۲۵ میلیون ریال تسهیلات کم بهره و بلند مدت به ۱۱۵۲ نفر از زعفران کاران شهرستان برای سطح ۳۴۸ اختصاص یافته و بیش ۲۰ درصد این اعتبار توسط بهره بر داران جذب شده است.

وی گفت: با توجه به وسعت شهرستان طبس و تنوع شرایط آب و هوایی زمان برداشت این محصول در نقاط مختلف شهرستان متفاوت بوده و بیشترین سطح کشت این محصول در بخش‌های دستگردان و دیهوک می‌باشد.

بخشایی افزود: عملیات خرید حمایتی زعفران از کشاورزان شهرستان توسط اتحادیه تعاونی روستایی شهرستان طبس، در حال اجرا می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − 6 =