۲۸ پایگاه بسیج طبس مجری طرح امر به معروف

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس گفت: ۲۸ پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان طبس مجری طرح امر به معروف هستند که برای این منظور بیش از ۱۵۰ نفر آموزش دیده‌اند.

طبس نیوز: فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس گفت: ۲۸ پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان طبس مجری طرح امر به معروف هستند که برای این منظور بیش از ۱۵۰ نفر آموزش دیده‌اند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس، مهدی صادق‌احمدی در جلسه ستاد احیاء امر به معروف شهرستان طبس که با حضور امام جمعه طبس، معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان طبس و جمع دیگری از مسئولان برگزار شد، اظهار داشت: متأسفانه امر به معروف امروز یک واجب فراموش شده است و در حاشیه قرار دارد که به همین دلیل اخیراً جزو برنامه‌های محوری بسیج قرار گرفته است.

وی ادامه داد: در گذشته امر به معروف معمولاً با استفاده از برنامه‌ها و روش‌های سلبی انجام می‌شده، اما اکنون رویکرد بسیج، استفاده از روش ایجابی، اغنایی و فرهنگ‌سازی است که در این راستا، ترویج تذکر لسانی و توسعه فرهنگ پذیرش تذکر در جامعه جزو اهداف بسیج است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج طبس خاطرنشان کرد: ۲۸ پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان طبس مجری طرح امر به معروف هستند که برای این منظور بیش از ۱۵۰ نفر آموزش دیده‌اند.

وی افزود: علاوه بر این، ۵۰۰ حلقه شجره طیبه صالحین با محوریت امر به معروف و نهی از منکر در سطح شهر‌ها و روستاهای شهرستان طبس تشکیل شده است.

امام جمعه طبس نیز در این جلسه یادآور شد: در جریان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، این همه شهید دادیم و رنج کشیدیم تا معروف‌ها رواج یافته و منکر‌ها برچیده شود، اما امروز امر به معروف و نهی از منکر در جامعه کمرنگ شده است؛ از جمله اینکه توسعه روزافزون استفاده از ماهواره در جامعه موجب اشاعه منکرات و تخریب بنیان خانواده‌ها و جامعه می‌شود که برای مقابله با ترویج استفاده از ماهواره باید فکری شود.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم ادامه داد: امروز شاهد افزایش اختلافات خانوادگی و طلاق هستیم؛ طلاق عوامل متعددی دارد اما یکی از دلایل آن، کمرنگ شدن امر به معروف و نهی از منکر است.

وی همچنین با اشاره به در پیش بودن ایام تعطیلات عید نوروز، گفت: طبس شهری توریستی است که معمولاً در ایام تعطیلات مسافران زیادی با فرهنگ‌ها و رفتارهای مختلف به دارالمؤمنین طبس سفر کرده و یا از این شهر عبور می‌کنند، که بر این اساس لازم است تا به نحوی برنامه‌ریزی شود که طبس رنگ و بوی معنویت داشته باشد و به مسافران تذکر لازم داده شود تا سوغات مسافران از طبس، معنویت و اخلاق اسلامی باشد.

در جلسه ستاد احیاء امر به معروف شهرستان طبس، معاونت‌ها و اعضای کارگروه‌های ستاد تعیین شدند و همچنین مواردی نیز به تصویب رسید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده + 19 =