پیوستن به «FATF» مارا با چالش‌های جدیدی روبه‌رو می‌کند

معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات گفت: سوال ما از کسانی که سنگ FATF را به سینه می زنند این است که تضمین‌هایی که مدنظر رهبری است در کجای این لوایح آمده است؟ منافع ملی مردم ما در کجای این قرار داد تضمین شده است؟

سیدصابر حبیب‌اللهی معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به بررسی CFT در مجلس گفت: مجلس شورای اسلامی در خصوص بررسی معاهدات بین المللی باید دغدغه مند و حساب شده عمل کند.

وی ادامه داد: متاسفانه ما هیچ گونه حس دغدغه مندی یا حتی تظاهر به دغدغه مندی در برخی مشاهده نمی کنیم و عده ای کاسه داغ تر از آش شده اند که لاشه ای متعفن به نام برجام را از خود برجای گذاشته اند.

این فعال دانشجویی تاکید کرد: نظرات و منویات رهبری معظم انقلاب یکی پس از دیگری پشت گوش انداخته می شوند. سوال ما از کسانی که سنگ این قرارداد را به سینه می زنند این است که تضمین هایی که مدنظر رهبری است در کجای این لوایح آمده است؟ منافع ملی مردم ما در کجای این قرار داد تضمین شده است؟

وی گفت: رهبری در دیدار اخیر با نمایندگان فرمودند که قوانینی را تصویب کنید که بتوان عملی کرد. قوانینی که خلاف مصالح کشور است تصویب نشود. آیا این دو توصیه عملی شد؟ چرا باید به کنوانسیونی بپیوندیم که دارای ادبیات و رفتارهای دوگانه در محتوا و عمل است، تعاریف مربوط به تروریسم و پول شویی در Fatf، نشان می‌دهد این معاهده مرهمی بر دردهای ما نخواهد گذاشت بلکه مارا با چالش های جدیدی مواجه خواهد کرد.

حبیب اللهی اضافه کرد: متاسفانه  توصیه ها و دلسوزی های مراجع عظام تقلید دراین خصوص بررسی نمی شود. در نظر برخی مراجع عظام، قرارداد Fatf استعماری و خلاف شرع و قوانین اسلامی شناخته شد و مراجع عظام نظرات خود را دراین خصوص صریحا بیان کرده اند.

وی گفت: بنابر شواهد موجود این روزها متاسفانه علیرغم مخالفت توده مردم، مراجع و علما و علیرغم توصیه رهبری معظم انقلاب عده کثیری از نمایندگان مجلس تحت تاثیر جوسازی عده معدودی از نمایندگان که همان کسانی هستند که جام زهری به نام برجام به خورد ملت و امام مسلمین دادند ، نظری مثبتی نسبت به لایحه CFT به عنوان آخرین بخش از Fatf دارند. اما نمایندگان باید بدانند که لایحه دولت برای الحاق به این کنوانسیون نسخه و بسته خارجی هاست.

 معاون سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم و تحقیقات  اظهار داشت: پیشنهاد ما، توصیه ای است که رهبری نسبت به نمایندگان محترم ایراد کردند. پیشنهاد این است که ما باید براساس شرایط کشورمان این نوع موضوعات را بررسی کرده و به تصویب برسانیم چون قطعا دشمنان کاری به نفع مان انجام نخواهند داد.

وی گفت: رهبر انقلاب مجلس شورای اسلامی را مجلسی عنوان کردند که رشید و بالغ و عاقل است و توصیه کردند که دراین خصوص باید مستقلاً در موضوعاتی مثل مبارزه با تروریسم یا مبارزه با پول‌شویی قانونگذاری کند.

انتهای پیام/

 

لینک منبع خبر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 1 =