وحدت، معنویت و ولایت پذیری سه عامل پیروزی جنگ بود

حجت الاسلام طاهری تاکید کرد: عوامل مختلفی در جنگ با عراق باعث پیروزی ما شد و در مرحله اول ولایت پذیری و سپس معنویت رزمندگان و وحدت ملت عزیز ایران بود.

به گزارش طبس نیوز، حجت الاسلام طاهری معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی در یادواره شهدای روستای اصفهک ضمن گرامیداشت سی و نهمین هفته دفاع مقدس و گرامیداشت شهدا  گفت: شهدا احتیاجی به برگزاری این گونه مراسمات ندارند،شهدا بهترین راه و هدف را برای خود انتخاب کرده اند و این ما هستیم که به ایثار و فداکاری مکتب عاشورایی شهدا نیاز داریم.

وی بیان کرد: این ما هستیم که مدیون شهداییم ولی شهدا مدیون هیچ کسی نیستند و این ما هستیم که باید در این گونه مراسمات شرکت کنیم.

حجت الاسلام طاهری یادآور شد: دفاع مقدس ما جنگی نابرابری بود که علیه ما تحمیل شد و این نابرابری در زمینه های گوناگون از جمله هزینه و نیروی انسانی در جنگ به چشم می خورد.

وی گفت: در جنگ تحمیلی ما حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر به جنگ رفتند ولی عراق سه برابر ما جمعیت وارد جنگ کرد و ما از دهها کشور در جنگ با عراق اسیر گرفته بودیم.

معاون هماهنگ کننده نماینده ولی فقیه در سپاه انصار الرضا (ع) خراسان جنوبی ابراز داشت: دشمنان ما در جنگ علاوه بر کمک نیروی انسانی به عراق انواع امکانات جنگی روز دنیا را کمک می کردند ولی به ما حتی سیم خاردار هم نمی فروختند و دشمنان حتی به این هم بسنده نکردند و بمب های شیمیایی مختلف را هم علیه ما به کار بردند که از نظر ما شرعا استفاده از آن حرام است.

وی افزود: روزی اگر توپ ما خراب می شد نمی توانستیم تعمیر کنیم ولی امروزه موشک هایی در شرایط تحریم ساخته این که با فاصله دو هزار کیلومتر نقطه زن هستند.

وی اظهار داشت: امروزه اگر ما به سوریه کمک می کردیم به خاطر این است که سوریه در زمان جنگ تنها کشوری بود که به ما کمک های خوبی کرد و امروز وظیفه ی ما بود که کمک کنیم و از طرفی اگر ما به سوریه کمک نمیکردیم می بایست در ایران با داعش درگیر می شدیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − نه =