شهید مهدی آذرنیوش

فرزند پاک دل و با صفایی از پهنهٔ کویر بود، که به سال ۱۳۴۶ در «محمد آباد» از توابع «طبس» دیدهٔ معصومانه به روشنی هستی باز کرد.

شهید مهدی آذرنیوش

شهید مهدی آذرنیوش
نام پدر: عبدالله
تاریخ شهادت: ۱۳۶۲/۸/۱

 

 

 

زندگی نامه
فرزند پاک دل و با صفایی از پهنهٔ کویر بود، که به سال ۱۳۴۶ در « محمد آباد » از توابع « طبس » دیدهٔ معصومانه به روشنی هستی باز کرد. روستازاده ای سلیم و آرام بود، که اطمینان و اعتماد به نفس در او مشهود بود. اعتدال و سادگی را در زندگی توأم داشت. دوران ابتدایی و راهنمایی را در همان محل تولدش گذراند. در ادامه ، رشته علوم انسانی را انتخاب و با جدیت در مقطع دبیرستان به تحصیل مشغول شد، توجهش به اخلاقیات و تهذیب نفس ، او را با کتاب و کتابخانه آشنا ساخت. او در راه کسب معارف و نشر و گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش بی وقفه را انجام داد.
چهره ای معصومانه ، نگاهی ساده و روحانی ، خلقی خوش و تقوایی فراوان داشت. از صفات شاخص و بارز او شجاعت و ایثار بود، که در همهٔ شئون زندگانیش مشهود بود، او پس از پیروزی انقلاب در فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی شرکتی مستمر داشت. در بسیج نام نویسی کرد و همراه برادران بسیج یک دوره فنون نظامی را فرا گرفت . در لهیب سوزنده جنگ تحمیلی ، وقتی خرمن مزرعه های سبز جنوب و غرب به آتش کشیده شد، و شهرهای مرزی ، از تجاوز کافران بعثی مصون و محفوظ نماند، همراه، جمعی از لشکریان مخلص به سوی دشمن شتافت. به هنگام مواجهه ، با دشمن مسلط ، خونسرد به کاری برخورد می‌کرد، وقتی حمله آغاز می‌شد ، او پیشاپیش سپاه اسلام به سوی سنگرهای کفر پر می‌گشود. در آن هنگامه‌ها که آنش خمپاره‌ها و فشار شلیک دشمن« قلعهٔ سنگبارانی» برای رهگذر می‌ساخت. او سینهٔ مردانه را سپر تیرهای بلا می‌کرد، و متهورانه به سوی دشمن راه می‌گشود. روح نا آرام او به شوق لقاء یار تاب و تحمل را از او ربوده بود، تا اینکه سرانجام در جبههٔ پنجوین به ۱۳۶۲/۸/۱ آتش اشتیاق را به دیدار محبوب جهانیان فرو نشاند و در فوران خون، طاهر خویش راه‌گشای همسنگران مبارزش شد. پیکر مطهرش پس از ۱۰ سال شناسایی و برای دفن  به زادگاهش منتقل گردید و پس از تشییع جنازه باشکوه در تاریخ ۱۳۷۲/۸/۱۲ در گلزار شهدای شهرستان و در جوار ملکوتی حضرت حسین ابن موسی الکاظم علیه‌السلام به خاک سپرده شد.
یادش و راهش گرامی باد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + چهارده =