کاروان زیرسایه خورشید به طبس سفر می کند

به مناسبت دهه کرامت ۲۰۰ برنامه در قالب ۱۹ عنوان توسط آستان حضرت حسین موسی الکاظم(ع) و آرامگاه شهید مدرس برگزار می شود که شاخص ترین آن حضور کاروان زیر سایه خورشید در طبس همزمان با دهه کرامت می باشد.

طبس نیوز:به مناسبت دهه کرامت ۲۰۰ برنامه در قالب ۱۹ عنوان توسط آستان حضرت حسین موسی الکاظم(ع) و آرامگاه شهید مدرس برگزار می شود که شاخص ترین آن حضور کاروان زیر سایه خورشید در طبس همزمان با دهه کرامت می باشد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایسنا،

به مناسبت دهه کرامت ۲۰۰ برنامه در قالب ۱۹ عنوان توسط آستان حضرت حسین موسی الکاظم(ع) و آرامگاه شهید مدرس برگزار می شود که شاخص ترین آن حضور کاروان زیر سایه خورشید در طبس همزمان با دهه کرامت می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه خراسان جنوبی در طبس مدیرآستان حضرت حسین موسی الکاظم (ع) و آرامگاه شهید مدرس طبس روز گذشته در جمع خبرنگاران با بیان اینکه دهه کرامت از شانزدهم شهریورماه همزمان با ولادت حضرت معصومه(س) آغاز و تا بیست و ششم شهریو، میلاد امام رضا(ع) ادامه می یابد، گفت: طی این مد ت برنامه های ویژه ای توسط این آستانه در شهرهای طبس، کاشمر، قاین و۱۷ مجتمع بین راهی آستانه حسین بن موسی الکاظم (ع) برگزار خواهد شد.

حمزه سپهریان هدف از برگزاری این برنامه ها را ترویج سبک زندگی بر پایه معارف ناب ائمه(ع)، افزایش شادی و نشاط معنوی در سطح اجتماع، ایجاد فضای معنوی در سطح شهرستان، ترغیب، حمایت و مدیریت حرکت های مردمی در جشن های میلاد امام رضا(ع) بیان کرد.

همچنین معاون فرهنگی آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) به برنامه های این آستانه در دهه کرامت اشاره کرد و گفت: برنامه نسیم ولایت که تجدید بیعت با آرمان های ولایت و رهبری است، شکوه کرامت شامل؛ جشن  شور نشاط معنوی ویژه میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) همراه با سخنرانی و مولودی خوانی و سبدهای بشارت  که شامل؛ سخنرانی و گفتمان دینی و معرفتی با رویکرد سنت و سیره رضوی و الگوی سبک زندگی دینی با حضور حجت الاسلام موسوی، کارشناس ارشد مشاوره است که همه روزه ساعت۱۷ نشست­های تخصصی با مردم در مورد سبک زندگی دینی از دیدگاه امام رضا(ع) از جمله برنامه های دهه کرامت در این شهرستان است.

فروزان برگزاری همایش گوهرعلم و عفاف را از دیگر برنامه های این آستانه در دهه کرامت عنوان کرد و گفت: تبیین ابعاد زندگی و شخصیت حضرت فاطمه معصومه (س) و سیزدهمین محفل ادبی شب شعر رضوی با عنوان سپیده هشتم با حضور شاعران کشوری همراه با رونمایی از دو کتاب شعر رضوی در میقات الرضا و نگران پروانه ویژه کودکان و همچنین همایش نور الرضا(ع) شامل تلاوت قرآن با حضور قاریان برجسته کشوری وجلوه نیاز که آئین ادعیه خوانی کمیل و ندبه با حضور مداحان برجسته کشوری و نسیم رضوان که برگزاری آیین عبادی سیاسی نمازجمعه در آستانه حضرت حسین بن مو سی الکاظم(ع) را از دیگر برنامه های این دهه است.

وی افزود: برنامه های شکوفه های رضوی که جشن ویژه کودکان و نوجوانان با حضور حجت الاسلام راستگو، کارشناس برنامه های کودکان، همسفران که آئین جشن ازدواج جمعی از جوانان تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) نیز در این ایام برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) شاخصترین برنامه این دهه را مهر بیکران(بزم نور) خواند که برگزاری جشن بزرگ مردمی زیر سایه خورشید با حضور کاروان رضوی  همزمان با ۶ کشور دنیا و ۲۳ استان کشور است که در شب میلاد امام رضا(ع) برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: مهر بیکران ( در سایه سار آفتاب) نیز شامل جشن شور نشاط معنوی با حضور خادمان حرم مطهر رضوی ، زائران و مجاوران در ۱۷ مجتمع فرهنگی رفاهی امام رضا(ع) و روستاهای دارای موقوفه این موسسه برگزار خواهد شد.

فروزان تکریم رضوی که دیدار اعضا کاروان رضوی  با خانواده معظم شهدا ، ایثارگران، روحانیون ، عیادت از بیماران  ، حضور در مراکز نگهداری ایتام و کودکان بی سرپرست و دیدار با زندانیان  را یکی دیگر از برنامه های دهه کرامت بیان کرد.

وی افزود: در این ایام دو مسابقه کتابخوانی و وبلاگ نویسی با موضوع امام رضا(ع) در قالب گلواژه های نور، مسابقات فرهنگی ف پژوهشی با موضوع آموزه­های اقتصادی و سیاسی امام رضا(ع) ، کارگاه آموزشی قصه گویی نقاشی آموزش شعر و کاردستی ویژه کودکان برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) گفت: ویژه برنامه های فرهنگی و عقیدتی، ادبی و ورزشی با مشارکت فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج طبس در سطح بیش از۴۰ پایگاه مقاومت بسیج انجام شده و پرچم سبزرنگ رضوی در میدان امام رضا(ع) به اهتزاز در خواهد آمد.

فروزان افزود: ویژه برنامه های فرهنگی، ادبی و هنری با نیز مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این ایام اجرا شده و ویژه برنامه های فرهنگی، ادبی و هنری هم توسط کتابخانه های حضرت امام رضا(ع) در دهه کرامت اجرا خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =