بیان عملی سیره امام رضا (ع) بهترین روش ترویج فرهنگ رضوی است

فرماندار طبس گفت: بهترین روش برای ترویج فرهنگ رضوی بیان عملی سیره امام رضا(ع)توسط تاثیرگذاران درجامعه است.

طبس نیوز:فرماندار طبس گفت: بهترین روش برای ترویج فرهنگ رضوی بیان عملی سیره امام رضا(ع)توسط تاثیرگذاران درجامعه است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر،احمد طالبیان مقدم اظهار کرد: بازشناسی سیره و شیوه زندگی اهل بیت (ع) خصوصا امام رضا (ع) تاثیرشگرفی در اصلاح جامعه با استفاده از خلاقیات عملی دارد.

معاون استاندار خرسان جنوبی دهه کرامت را دهه توجه به توسعه و ترویج فرهنگ رضوی دانست و گفت: خدام امام رضا (ع) بهترین سفیران نشر فرهنگ رضوی هستند.

وی ادامه داد: حضور خدام رضوی در استان‌ها و این بار برای اولین بار در شهر طبس که به میقات الرضا شهرت دارد گامی موثر در ترویج فرهنگ رضوی است.

وی بیان کرد: همچنین حضور خدام ولی نعمت ما ایرانی‌ها در شهرها و روستاها و دیدار چهره به چهره با مردم عاشق اهل بیت (ع) بهترین راه تبلیغ نشر و ترویج فرهنگ رضوی است.

طالبیان مقدم با بیان اینکه آستان قدس خود متولی ترویج فرهنگ رضوی است، ادامه داد: وجود مقدس امام رضا (ع) شفافیت و بصیرت خاصی به زندگی سیاسی و اجتماعی مردم وارد کرده به گونه ای که نه تنها در داخل بلکه در خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز علاقمندان و مشتاقان بسیاری دارد.

وی گفت: این مسئله فرصت ارزشمندی است که باید به بهترین وجه برای ترویج فرهنگ رضوی استفاده کرد و روز به روز به وسعت این دریای عظیم افزود.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: جشن‌های زیر سایه خورشید بهترین فرصت پیش روی متولیان فرهنگی کشور جهت انس بیشتر مردم با امامان معصوم (ع) علی‌الخصوص حضرت رضا (ع) است.

وی عنوان کرد: این جشن‌ها در شادی و نشاط مردم موثر است و در سطح مطلوب موجب شادی و نشاط و ایجاد روحیه معنوی مردم شده است که یکی از رسالت‌های بزرگ جشن‌های زیر سایه خورشید، سمت و سو دادن و راهبری معنوی جوانان این مرز و بوم است.

طالبیان مقدم با ربیان اینکه جشن‌های زیر سایه خورشید جوانان را به مباحث دینی و معنوی ترغیب می‌کند، تصریح کرد: ابتدا باید نیازمندی‌های جوانان را به طور دقیق شناسایی کنیم و علاقمندی آ نهارا نیز درک کرده و با توجه به سطح انتظارات آن‌ها و به شیوه های روز، سیره روشی و گفتار رضوی را به جوانان معرفی کنیم که این موضوع کار ما مسئولین را بسیار سخت و مهم کرده است.

فرماندار طبس ضمن اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری به سبک زندگی افزود: کار فرهنگی می‌تواند سبک زندگی رضوی را به جوانان معرفی کند.

طالبیان مقدم گفت: در این راستا با استفاده از بیانات و فرمایشات داستان‌ها و روش زندگی امام رضا (ع) در ابعاد مختلف اقتصادی، خانوادگی، علمی می توان اقداماتی خوب انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 12 =