اشتغال و تولید مهمترین مشکل شهرستان طبس است

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی اشتغال و تولید را مهمترین مشکل شهرستان طبس دانست.

طبس نیوز،نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی اشتغال و تولید را مهمترین مشکل شهرستان طبس دانست.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایسنا،محمدعلی عبدالله زاده در خصوص انتزاع این شهرستان از استان یزد و الحاق به خراسان جنوبی گفت: در سال ۱۳۸۰ طبس بدون نظر مردم به یزد ملحق شد و در سال گذشته نیز بدون نظر مردم به خراسان جنوبی ملحق شد، که باید صبر می‌کردند و در یک فضای باثبات این کار انجام می‌شد.

وی در خصوص اینکه فرمانداری طبس بعد از الحاق به خراسان جنوبی به معاونت استانداری و فرمانداری ویژه ارتقا یافت اما در عمل هیچ‌گونه تغییری را شاهد نیستیم، گفت: در خصوص فرمانداری ویژه و ادارات کل پیگیری‌های لازم صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اشتغال، با منابع عمومی و کار عموم انجام نمی‌شود و باید دنبال تولید برویم، افزود: در حال حاضر ۲ طرح فولاد داریم که در حال پیگیری است تا منابع آن نزدیک به ۱۰۰ میلیون یورو از محل صندوق ذخیره ارزی تأمین شود.

عبدالله زاده گفت: باید به سمت صنعتی شدن طبس، به خصوص صنایع معدنی حرکت کنیم تا بحث اشتغال را به صورت اساسی حل کنیم.

وی ادامه داد: صحبت‌هایی در خصوص بانک صادرات مطرح بود که این بانک زیر نظر بانک صادرات فردوس قرار دارد که طی گفت و گویی با مدیر عامل این بانک مقرر شد موضوع شد پیگیری شود تا طبس خود یک حوزه شده و تا آن زمان نیز زیر نظر مدیریت شعب استان باشد.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در خصوص شایعاتی که در مورد بانک ملی وجود دارد مبنی بر اینکه «این بانک که در زمانی که طبس در استان یزد بود یک ناحیه بوده ولی بعد از الحاق به خراسان جنوبی زیر نظر قاین قرار گرفته و اعتبارات آن نیز از ۲۰۰ میلیون به ۴۰ میلیون تومان کاهش یافته» نیز گفت: این موضوع را پیگیری و حل خواهیم کرد.

عبدالله زاده گفت: ۱۱ نفر به تعداد پرسنل اداره امور مالیاتی اضافه شده و این اداره به زودی تبدیل به معاونت اداره کل خواهد شد.

وی افزود: امسال نسبت به سال گذشته از محل تجمیع عوارض شهرداری ۳۰ درصد بیشتر از سال گذشته اعتبار به طبس اختصاص یافته است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در بحث راه‌ها نیز با معاونان مدیرکل گفت و گو داشتیم و مقرر شد از محل اعتبارات کویری ۷ میلیارد تومان به راه‌های طبس اختصاص یافته که ۳۰ درصد آن محقق شده است.

وی در خصوص راه دیهوک – راور نیز گفت این راه کد ملی دارد و عملیات آن در حال انجام است و راه یزد نیز پیگیری کردیم تا دو بانده شدن ۱۰۰ کیلومتر آن از سمت طبس آغاز شود.

عبدالله زاده آب و منابع آبی، تصفیه خانه و چاه‌های کشاورزی، انتقال آب از سرچشمه های کوهرنگ و قنات‌هایی که خشک شده بود را از جمله مشکلات عمده طبس دانست که در مدت زمان حضور خود در این شهرستان آن‌ها را پیگیری کرده است.

وی اظهار کرد: در خصوص گاز رسانی به طبس نیز به صورت تلفنی با مدیرکل شرکت گاز استان صحبت و مقرر شد تا علمک‌گذاری تا زمستان تمام شود.

نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه گاز رسانی به عشق آباد در آینده نزدیک انجام خواهد شد، گفت: گاز رسانی به دیهوک نیز درست پیگیری است.

عبدالله زاده گفت: برای گاز رسانی کنده کاری‌هایی انجام شده که باید پر شود و شرکت گاز بیش از ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بدهکار است.

وی خاطرنشان کرد: شرکت گاز خراسان جنوبی قول داده که زمستان در طبس مشترک بی­ گاز نداشته باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − پانزده =