توجه به فتاوای رهبری در پیشبرد تقریب و وحدت اسلامی

امام جمعه موقت طبس با تأکید بر ضرورت توجه به فتاوای رهبری در پیشبرد تقریب و وحدت اسلامی،گفت: اهمیت وحدت امت اسلامی و تقریب اندیشه‌‌ و رفتارها از موضوعاتی است که علاوه بر ضرورت عقل و وجدان، آیات قرآن، احادیث و سیره نبوی نیز گویای آن است.

طبس نیوز:امام جمعه موقت طبس با تأکید بر ضرورت توجه به فتاوای رهبری در پیشبرد تقریب و وحدت اسلامی،گفت: اهمیت وحدت امت اسلامی و تقریب اندیشه‌‌ و رفتارها از موضوعاتی است که علاوه بر ضرورت عقل و وجدان، آیات قرآن، احادیث و سیره نبوی نیز گویای آن است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایسنا،حجت‏ الاسلام و المسلمین محمد‌جواد زنجانی گفت: آمریکا و اسرائیل با راه ‏اندازی جنگ و ضعیف‏ کردن سوریه به‌عنوان خط مقدم مقاومت و کشوری که ارتش و سلاح‏های نظامی آن، سال‏ها دست‌نخورده باقی مانده، می‏خواهد امنیت خود را تأمین کند.

وی ادامه داد: تضعیف و شکستن جبهه مقاومت در منطقه سوریه از جمله اهداف امریکا و اسرائیل برای راه‏اندازی جنگ بوده و مهم‏ترین عامل برای انحراف افکار عمومی دنیا از ماجرای اسنودن و انتشار اسناد و اخبار جاسوسی‏های آمریکا بوده است، همچنین آمریکایی‏ها با ایجاد جو رسانه‏ای می‏خواهند افکار عمومی را منحرف و همچنان خود را حاکم دنیا قلمداد کنند.

امام جمعه موقت طبس بیان کرد: به‌دنبال بیداری اسلامی در سوریه و کشیده شدن افکار مسلمانان به‌سمت مقاومت علیه اسرائیل، آمریکا به‌دنبال انحراف و مصادره این بیداری به نفع خود بود، بنابراین با اعزام تروریست‏های مسلح به یک کشور مستقل خواست به دنیا بفهماند که حرکت ایجاد شده در کشورهای اسلامی مقاومت را برنمی‏تابند.

وظیفه کشورهای اسلامی، جلوگیری از وقوع جنگ است

حجت‏الاسلام زنجانی وظیفه کشورهای اسلامی را جلوگیری از وقوع یک جنگ دانست و اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید با اتحاد و همفکری از وقوع یک فاجعه انسان جلوگیری کنند و از طرفی با روشنگری، مسلمانان را از توطئه‏های دشمنان علیه کشورهای اسلامی و مسلمانان آگاه کنند.

وی با تأکید بر ضرورت توجه به فتاوای رهبری در پیشبرد تقریب و وحدت اسلامی گفت: اهمیت وحدت امت اسلامی و تقریب اندیشه ها و رفتارها از موضوعاتی است که علاوه بر ضرورت عقل و وجدان، آیات قرآن، احادیث و سیره نبوی نیز گویای آن است.

امام جمعه طبس با بیان اینکه شروع جنگ دامنه آن در سوریه متوقف نمی‌ماند و شعله‏های آن سراسر منطقه را فرا‌می‌گیرد، بیان کرد: رژیم‏هایی که در آتش‌افروزی نقش داشته باشند و یا در این مدت در کنار آمریکا به پشتبانی مالی و اعزام تروریست کمک کرده‏اند دامن آنها را نیز فرامی‌گیرد.

وی ادامه داد: امروزه انسان‏های آگاه و بیدار می‏دانند که سازمان‏های بین‏المللی تحت تأثیر و نفوذ برخی قدرت‏ها مانند آمریکا و فرانسه و انگلیس هستند، چنانکه با کمال بی‏شرمی و وقاحت مسئولان آمریکا اعلام می‏کنند که جنگ علیه سوریه نیاز به مجوز شورای امنیت ندارد که این بیان‌کننده تحت نفوذ بودن این سازمان‏ها و از طرفی بی‏خاصیت بودن آنها دارد.

حجت‏الاسلام زنجانی خاطر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌نشان کرد: امروز رژیم صهیونیستی از هر زمان بیشتر آسیب‏پذیر شده و این مطلب در نبرد فاتحانه ۳۳ روزه حزب‏الله و نبرد ۸ روزه با غزه نمایان شد و به صراحت می‏توان گفت که آمریکا و اسرائیل از بیداری اسلامی و ورود اسلام به دیگر کشورها واهمه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × دو =