سالمندان بیرجندی به اردوی زیارتی طبس اعزام می‌شوند

مدیر بهزیستی بیرجند از اعزام عده‌ای از سالمندان بیرجندی به اردوی سیاحتی زیارتی طبس گلشن خبر داد.

طبس نیوز:مدیر بهزیستی بیرجند از اعزام عده‌ای از سالمندان بیرجندی به اردوی سیاحتی زیارتی طبس گلشن خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،حسن شرفی اظهار داشت: سالمندانی که از هیچ‌گونه حمایت مالی برخوردار نیستند باید بیشتر مورد توجه مسئولان و دستگاه‌های اجرایی قرار گیرند.

وی ادامه داد: سالمندان زیادی زیر پوشش بهزیستی هستند که فقط با حداقل پرداخت مستمری ماهانه بهزیستی زندگی خود را اداره می‌کنند.

اجرای برنامه‌های مختلف توسط بهزیستی بیرجند طی هفته سالمند

مدیر بهزیستی بیرجند با بیان این‌که جمعیت سالمند خراسان جنوبی از متوسط جمعیت کشوری بالاتر است، افزود: بنابراین برای آینده سالمندان نیاز به برنامه‌ریزی منسجم‌تر بین دستگاه‌های مختلف است.

شرفی با اشاره به هفته سالمند گفت: این هفته از سوم مهرماه جاری آغاز و تا نهم مهرماه ادامه دارد.

وی از اجرای برنامه‌های مختلف توسط بهزیستی بیرجند در این هفته خبر داد و اظهار داشت: اردوی سیاحتی زیارتی تعدادی از سالمندان به طبس و ارائه خدمات رایگان توسط کلینیک توانپزشکی از جمله این برنامه‌ها است.

ویزیت رایگان سالمندان توسط پزشکان طی هفته سالمند

مدیر بهزیستی بیرجند تصریح کرد: با توجه به دغدغه سالمندان در استفاده از وسایل پزشکی مانند عصا، واکر و سمعک این وسایل طی هفته سالمند رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

شرفی اظهار داشت: همچنین طبق برنامه‌ریزی که با مراکز مشاوره انجام شده، طی این هفته کارشناسان بهزیستی بیرجند طی ملاقاتی که با سالمندان انجام می‌دهند، وضعیت سلامتی و تغذیه آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.

وی ویزیت رایگان سالمندان توسط پزشکان، برپایی جشن پدربزرگ، مادربزرگ در مهدکودک‌های بیرجند، برپایی ایستگاه سلامت برای سالمندان در محل نماز جمعه، ورزش صبحگاهی در محل پارک توحید و بازدید مسئولان از مراکز نگه‌داری سالمندان از جمله برنامه‌های بهزیستی بیرجند در هفته سالمند است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − پنج =