نمایندگان به خواسته مردم احترام بگذارند/مردم استاندار بومی می‌خواهند

جمعی از شخصیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای، اقتصادی و دانشگاهی خراسان جنوبی در بیانیه‌ای خواستار توجه نمایندگان مجلس و وزارت کشور به خواسته مردم مبنی بر انتخاب استاندار بومی شدند.

طبس نیوز:جمعی از شخصیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای، اقتصادی و دانشگاهی خراسان جنوبی در بیانیه‌ای خواستار توجه نمایندگان مجلس و وزارت کشور به خواسته مردم مبنی بر انتخاب استاندار بومی شدند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،بیانیه شخصیت‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، رسانه‌ای، اقتصادی و دانشگاهی و جمعی از خانواده‌های شاهد و ایثارگر و تشکل‌های مختلف سیاسی خراسان جنوبی که در آن بر انتخاب استاندار بومی تاکید شده به شرح زیر است:

عمل کردن به وعده از توصیه‌های موکد دین مبین اسلام است و بی‌توجهی به این امر موجب سلب اعتماد عمومی شده و تبعات آن در دراز مدت ناگوار خواهد بود.

شهروندان خراسان جنوبی انتظار دارند انتخاب مدیران باید فارغ از تعصبات جریانی و منطقه‌ای در مدیریت‌های استان و اجرای اصل شایسته‌سالاری در همه سطوح سیاسی اداری صورت گیرد و سهم‌خواهی‌های منطقه‌ای نباید مانع شخصیت‌های ملی استان برای تصدی پست‌های استانمان باشند.

متاسفانه آنچه از جلسات اخیر مجمع نمایندگان خراسان جنوبی بیرون آمد چیزی جز سهم‌خواهی و نگاه منطقه‌ای به انتخاب استاندار خراسان جنوبی نبوده و انتظار می‌رود نمایندگان محترم که وکلای مردم هستند به خواست مردم حوزه انتخابیه خود گوش فرا دهند.

بر اساس آنچه در رسانه‌ها منعکس شده و بر اساس آنچه مردم می‌گویند خواسته آنان انتخاب استاندار بومی از بین نیروهای مستعد ۱۱ شهرستان استان است.

مردم استان که تجربه ۳ استاندار غیر بومی را دارند اکنون انتظار دارند وکلای ملت بدون تعصبات منطقه‌ای یکی از نیروهای بومی را برای هدایت سکان استان به وزارت کشور معرفی کنند.

متاسفانه تصمیماتی که از جلسات مجمع نمایندگان استان خارج می‌شود بر خلاف خواست مردم استان و از جمله قائم مقام محترم نماینده ولی فقیه در استان و نماینده مردم شریف استان در مجلس خبرگان رهبری و بسیاری از شخصیت‌هایی است که بارها بر انتخاب گزینه بومی تاکید کرده‌اند.

همانطور که وزیر محترم کشور اعلام فرمودند خراسان جنوبی نیروهای توانمندی دارد که می‌توانند سکان هدایت استان را بدست بگیرند، پس جای این سؤال اساسی است که چرا نمایندگان محترم بر روی گزینه‌های غیر بومی تاکید کرده‌اند.

نمایندگان محترم مردم توجه داشته‌ باشند که آنچه در جلسات داخلی مجمع نمایندگان مطرح می‌شود فورا به خارج منتقل می‌شود که ما به خاطر مصلحت مردم و استان بنا نداریم در این بیانیه به آن بپردازیم.

مردم این استان از ریاست محترم جمهور که در خراسان جنوبی با رای قاطعی پیروز شدند انتظار دارند بدون توجه به تعصبات قومی و منطقه‌ای به خواست مردم توجه جدی شود و یکی از نیروهای توانمند ارزشی سکان هدایت استان را بدست بگیرد.

از وزیر کشور نیز درخواست می‌شود یک نفر آگاه به مسائل، مشکلات و راه‌های برون رفت از این مشکلات، برای استان پهناور و در عین حال محروم از بسیاری از امکانات را برای خراسان جنوبی معرفی کنند و قطعا در شرایط فعلی هیچ گزینه‌ای بهتر از نیروهای بومی، متدین و ارزشی منطقه نیستند.

در پایان باری دیگر از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی درخواست می‌کنیم فردی را به وزارت کشور معرفی کنند که به زوایا و مشکلات منطقه و مردم مناطق مختلفِ استان و نیازهای حاکم بر آن مناطق آشنا باشد و سؤال اساسی اینکه آیا بهتر از نیروهای بومی کسی را سراغ دارند؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 14 =