کتابخانه آستان حسین بن موسی الکاظم(ع) رتبه برتر استانی را کسب کرد

کتابخانه عمومی آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در همایش تجلیل از فعالان عرصه کتاب خراسان جنوبی به عنوان کتابخانه مشارکتی برتر استان معرفی شد.

طبس نیوز:کتابخانه عمومی آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) طبس در همایش تجلیل از فعالان عرصه کتاب خراسان جنوبی به عنوان کتابخانه مشارکتی برتر استان معرفی شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایرنا،مسئول کتابخانه عمومی آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) شهرستان طبس در این باره گفت: کتاب و کتابخوانی فرهنگی یک فرهنگ ارزشمند اسلامی است که اگر در جامعه نهادینه شود بسیاری از مشکلات و معضلات اجتماعی و فرهنگی برطرف می شود .

ˈمهدی قاسم زاده ˈ با بیان اینکه کتاب بهترین و برترین دوست انسان محسوب می شود، ادامه داد: باید تلاش کنیم کتاب در سبد خرید فرهنگی خانوارها جای بگیرد.

مسئول کتابخانه عمومی آستان مبارک حسین بن موسی الکاظم(ع) با بیان اینکه این کتابخانه مشارکتی دارای ۴۲ هزار نسخه کتاب است، افزود: بیش از دو هزار نرم افزار دینی، مذهبی، فرهنگی و آموزشی در این کتابخانه وجود دارد.

قاسم زاده اظهار داشت: ۷۶۰۰ نفر یعنی ۱۰ درصد جمعیت شهرستان طبس در این کتابخانه مشارکتی عضویت فعال دارند.

وی با اشاره به اینکه ماهانه تعداد ۱۰ هزار نفر به این کتابخانه مراجعه می کنند، ادامه داد: همچنین به طور متوسط ماهانه شش هزار نسخه کتاب توسط اعضا از این کتابخانه به امانت می رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × یک =