سبک زندگی قرآنی و تعمیق آن در جامعه با رویکرد ولایت پذیری باشد

امام جمعه طبس گفت: سبک زندگی قرآنی و تبیین و تعمیق آن در جامعه باید با رویکرد ولایت پذیری باشد.

طبس نیوز:امام جمعه طبس گفت: سبک زندگی قرآنی و تبیین و تعمیق آن در جامعه باید با رویکرد ولایت پذیری باشد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم مهاجریان مقدم صبح سه شنبه در شورای فرهنگ عمومی طبس اظهارکرد: هدف از ارسال رسل و فرستادن کتب آسمانی من جمله قرآن از طرف خداوند برای رسیدن به سبک زندگی قرآنی بوده که زندگی مردم همراه با معنویت و معیارهای رزشی و اسلامی باشد.

وی با بیان اینکه برای رسیدن به سبک زندگی اسلامی مقدماتی لازم است، تصریح کرد: اگر سبک زندگی جامعه بخواهد قرآنی شود لازمه آن این است که جامعه ما با قرآن آشنایی پیدا کند.

ضرورت آشنایی با معانی، معارف و تفسیر قرآن

امام جمعه طبس با اشاره به تاکید رهبری درسالهای اخیر به بحث توسعه آموزش قرآن و کلاسهای قرآنی بیان داشت: تا زمانی که آشنایی با قرآن محقق نشود زندگی هم سبک قرآنی نمی گیرد.

وی با بیان اینکه قدم اول برای آموزش قرآن در سطوح مختلف در آموزش و پرورش و نهادهای فرهنگی شکل می گیرد، ادامه داد: باید به این جهت اهمیت بیشتری داده شود که در چند سال اخیر تحولی در آموزش و پرورش در جهت آموزش دانش آموزان انجام شده و کافی نیست اما قابل تقدیر است.

حجت الاسلام مهاجریان افزود: جامعه وقتی با قرآن آشنایی پیدا کرد باز هم به تنهایی نمی تواند راهنمای کامل برای جامعه باشد بلکه مفسر باید داشته باشد.

وی عنوان کرد: قرآن وحی از طرف خداوند است و کلمات و واژگان دارای معانی متعددی دارد و هرکسی نمیتواند به معانی و معارف قرآن آشنایی پیدا کند مگر مطهرون.

حجت الاسلام مهاجریان تاکید کرد: برای تحقق سبک زندگی قرآنی باید مسئولان که جایگاه خاص و ویژه ای دارند با قرآن مانوس شوند و زندگی قرآنی داشته باشند تا مردم عادی نیز این چنین شوند.

وی با اظهار تاسف از اینکه برخی مدیران با خواندن ابتدایی و ظاهری قرآن نیز آشنایی ندارند چه برسد به معارف قرآن، گفت: امیدواریم با رویکردی که امروز وجود دارد و با برنامه ریزی ها و راهکارها سبک زندگی اسلامی و قرآنی محقق شود.

وی با اشاره به اینکه و سبک زندگی قرآنی در زندگانی ائمه معصومین تبلور یافته است، بیان داشت: بی تفاوت نبودن و ساکت نبودن در مقابل کفر از شاخصه های زندگی قرآنی است که امام حسین (ع) نمود کامل این مطلب است.

امام جمعه طبس با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای از بین بردن حاکمین غاصب و ظالم در مقابل همه سختی ها ایستادگی کردند، افزود: امروز با شرایطی که ما در جامعه اسلامی ایران داریم و تحریم ها باید فرهنگ عاشورا را در جامعه ترویج و از آن درس بگیریم.

حجت الاسلام مهاجریان با بیان اینکه در مقابل مسائل اقتصادی چشممان به دشمن نباشد، تالکید کرد: مسئولین ما تاکیدات رهبری را در مذاکرات باید توجه کنند و این یعنی زندگی به سبک قرآنی.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × چهار =