مراسم گلباران آموزش و پرورش و فرهنگیان در طبس برگزار شد

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس: توسعه فرهنگی یکی از مولفه‌های مهم هر کشوری که دارای باورهای دینی است می‌باشد و ما مدعی هستیم که می‌توانیم بهترین انسان‌ها را تربیت کنیم و با حکومت دینی و ارزشی می‌توان بهترین انسان‌ها را تربیت کرد.

معاون استاندار و فرماندار ویژه طبس در مراسم سی و پنجمین سالگرد شهادت استاد مطهری با عنوان مراسم گلباران آموزش و پرورش و فرهنگیان در طبس گفت: یکی از بهترین ابزار ارادت تقدیم گل است و باید با این حرکت نشان دهیم که جامعه فرهنگی را دوست داریم.

سیدجلال هاشمی ادامه داد: در توسعه اصلی‌ترین شاخص‌ها، شاخص توسعه فرهنگی است و اگر بخواهیم توسعه در ابعاد اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته باشیم و فرهنگمان پایدار باشد باید در زمینه آموزش و پرورش پیشرفت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: توسعه فرهنگی یکی از مولفه‌های مهم هر کشوری که دارای باورهای دینی است می‌باشد و ما مدعی هستیم که می‌توانیم بهترین انسان‌ها را تربیت کنیم و با حکومت دینی و ارزشی می‌توان بهترین انسان‌ها را تربیت کرد.

وی افزود: همه دولت‌ها بحث فرهنگ را به صورت جدی تلقی کردند و دولت تدبیر و امید هم به مولفه‌های دینی و فرهنگی و آموزشی اعتنای بیشتری می‌شود.

وی گفت: من معتقدم اگر می‌خواهیم فقر، بی‌سوادی و ظلم را برداشته و وفای به عهد، قناعت و امر به معروف را تبیین کنیم خواستگاه آن آموزش و پرورش است.

همچنین در این مراسم معاون مدیرکل و مدیریت آموزش و پرورش طبس به مهم‌ترین برنامه‌های ستاد بزرگداشت مقام معلم اشاره کرد و گفت: دیدار با امام جمعه شهرستان طبس، حضور شورای اداری استان در طبس در جمع دانش آموزان، دیدار با خانواده شهدا و بیماران فرهنگی و مسابقات تبیین اندیشه‌های شهید مطهری از اقدامات ماست.

غلامحسین طاهری ادامه داد: در طبس ۱۱ هزار دانش‌آموز و ۱۳۰۰ فرهنگی در حال تحصیل و تدریس هستند و در تمامی ۱۵۰ واحد آموزشی مراسم بزرگداشت مقام معلم با اولویت تجلیل معنوی تشکیل شده است و همچنین انجمن‌های اولیا و مربیان در این هفته برنامه‌های ارزنده‌ای اجرا می‌کنند.

در پایان با حضور امام جمعه طبس با اهدای لوح از سوی سازمان بسیج دانش آموزی از غلامحسین طاهری مدیریت آموزش و پرورش طبس تقدیر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 12 =