برگزاری همایش «اسوه‌های مقاومت» در طبس

مراسم دیدار با پدران آسمانی و تجلیل و تکریم از مقام ۳۰۰ نفر از پدران معظم شهدای استان خراسان جنوبی تحت عنوان «همایش اسوه‌های مقاومت» در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار گردید.

طبس نیوز: مراسم دیدار با پدران آسمانی و تجلیل و تکریم از مقام ۳۰۰ نفر از پدران معظم شهدای استان خراسان جنوبی تحت عنوان «همایش اسوه‌های مقاومت» در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) طبس برگزار گردید.

به گزارش طبس نیوز به نقل از روابط عمومی موسسه آستانه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع)، در این محفل معنوی که با حضور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان خراسان جنوبی، امام جمعه، مدیرعامل موسسه و جمعی از مسئولین فرهنگی و اجرایی انجام شد، حضرت حجت الاسلام و المسلمین مهاجریان امام جمعه طبس طی سخنانی تجلیل از مقام خانواده معظم شهدا را وظیفه همه مردم دانست و اظهار داشت باید راه شهدا ادامه یافته و روحیه ایثار و شهادت‌طلبی در جامعه تقویت شود، چراکه دشمن همواره از همین روحیه ایثار ملت ایران می‌هراسد.

وی افزود: شاهد بودیم در دوران هشت سال دفاع مقدس دشمن با وجود نیرو و امکانات گسترده، اما نتوانست حتی یک وجب از خاک مقدس کشورمان را تصرف کند که علت پیروزی ایران تنها وجود روحیه ایثارگری در ملت ما بود که امروز یک راه تقویت روحیه ایثارگری، تجلیل از مقام خانواده معظم شهداست.

امام جمعه طبس در پایان ضمن استناد به فرمایش پیامبر اکرم (ص) «یشفع یوم القیامه الانبیاء ثم العلما، ثم الشهداء» «روز قیامت نخست انبیاء شفاعت می‌کنند، سپس علما و بعد از آن‌ها شهیدان» از دست اندرکاران برنامه تقدیر و تشکر نمود.

در ادامه حمزه سپهریان مدیرعامل موسسه حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) و زیارتگاه شهید آیت الله مدرس (ره) ضمن خوش آمدگویی به حاضرین در جلسه اظهار داشت: امام حسین (ع) با عمل خود به انسان‌های مؤمن آموخت هنگامی که اساس دین با خطر مواجه می‌شود، باید در راه حفظ آن از هیچ گونه فداکاری دریغ نورزید و حضرت وقتی دید زمام جامعه اسلامی به دست فردی مثل یزید افتاده است که به صورت علنی احکام الهی را زیر پا می‌گذارد قیام کرد و مردم را هم برای مبارزه با یزید فرا خواند و در این راه از جان و مال و فرزندان و یارانش گذشت و اجازه نداد که مرد فاسقی چون یزید احکام الهی را پایمال سازد و فرمود: «ای شمشیر‌ها، اگر دین محمّد (ص) جز با قتل من حفظ نمی‌شود، مرا در بر گیرید». بدین ترتیب عمل آن حضرت الگویی شد برای تمام انسان‌های مومن که دیدیم بعد از ۱۴۰۰ سال با رهبری معمار کبیر انقلاب اسلامی تکرار شد و در جامعه‌ای که دین فروشی، بی‌حجابی و… رایج شده بود، فرزندان مومن و با اخلاص شما خانواده‌های معظم شهدا که بزرگ‌ترین سرمایه‌های معنوی انقلاب و نظام هستید علی اکبر گونه با اهداء خون خود در راه حفظ جمهوری اسلامی جانفشانی و در مقابل دشمن ایستادند.

وی به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران «ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون» «آنان که در راه خدا کشته شده‌اند مرده مپندارید بلکه زنده‌اند و نزد خداوند متعال رزق و روزی می‌خورند» استناد و تصریح کرد: امروز تمامی پیشرفت‌های علمی، امنیت و گسترش فرهنگ دینی که در کشورمان حاصل شده مدیون خون پاک شهدای گرانقدری است که به ندای حضرت امام خمینی (ره) لبیک گفتند و وظیفه خدمتگزاران به نظام است که ضمن تکریم خانواده‌های معظم شهدا، راه، کلام و اهداف شهدا را سرلوحه کاری خود قرار داده و در پی تعالی انقلاب اسلامی تلاش نمایند.

مدیرعامل موسسه در پایان متذکر شد اگر در آن زمان در جبهه نظامی جوانان عزیز ما به شهادت رسیدند امروز دشمن با راه اندازی ۷۰۰ شبکه ماهواره‌ای و تهاجم فرهنگی در صدد ضربه زدن به نظام مقدس ماست که باید همه ما بیدار باشیم و نگذاریم نوجوانان و جوانان ما مورد هجمه فرهنگی قرار بگیرند.

تجلیل از ۳ نفر پدر شهید از شهرستان‌های قاین، فردوس و بشرویه که دو شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده بودند، مدیحه‌سرایی مداح اهل بیت (ع) و اهداء ۳۰۰ هدیه متبرک از سوی آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) به تمامی شرکت کنندگان از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

دیدگاهی در “برگزاری همایش «اسوه‌های مقاومت» در طبس

  1. بسیار متاسفیم که چرا تمام پدران شهدا را دعوت نکرده بودند .بسیار جای تعجب که دربین پدران شدا هم تبعیض و….و….قائل شده اند.؟؟؟؟؟!!!!خدابخیرکند!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + نه =