شروع بکار اولین سنگ مرمر استان با صدور پروانه بهره‌برداری در عشق‌آباد

اولین معدن سنگ مرمر در خراسان جنوبی در عشق‌آباد شروع به کار کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس بنابر گزارش عشق‌‌آباد خبر، سنگ مرمر شرکت باریت نیزار کانسار رسما بهره برداری آن آغاز و در اولین روز ۳ تریلر بارگیری شد .

جلالی فرد گفت: پروانه اولین معدن سنگ مرمر در خراسان جنوبی در عشق‌آباد صادر شده و امروز اولین شروع بکار این معدن در زمان داشتن پروانه بهره برداری است.

وی گفت :در یکی از سینه کارهای شرکت نیزار کانسار که پروانه بهره‌برداری آن صادر شده، ذخیره آن ۱۷ هزار تن برآورد شده که طی ۵ سال بهره‌برداری و استخراج خواهد شد.

جلالی فرد افزود: با توجه به شواهدی که موجود هست و در حین بهره‌برداری اکتشافاتی نیز انجام خواهد شد انتظار بر این است که بالغ بر ۵۰ هزار تن سنگ مرمر در همین محدوده استخراج خواهد شود.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان طبس در ادامه اظهار داشت: نوع سنگ این معدن از نوع مرمر پرتقالی است که کمتر در ایران استفاده می شود و بهترین سنگ مرمر ایران هست و مشتریان خیلی عالی و خوبی دارد.

وی در خصوص فرآوری گفت: در فاز اولی که صحبت شده قرار شده که فرآوری با نیت استفاده در گردشگری یعنی سنگ‌های تزئینی و قالب‌های زیبا مثل گلدان و مجسمه‌ها، از باطله‌های این معدن می‌توان استفاده نمود و قبل از عید این کارخانه استارت خواهد خورد و در سال ۹۵ شاهد کارخانه سنگ هم خواهیم بود .

جلالی فرد درخصوص ذخیره معدن گفت: ۱۷ هزار تن ذخیره معدن است که در پروانه مشخص شده بر اساس سالی ۳۵۰۰ تن حدود ۵ سال همین سینه کار طول خواهد کشید اما با توجه به شواهدی که در خصوص ذخیره این معدن هست حدود ۱۰ الی ۱۵ سال علاوه بر معدن سنگ باریت که در جنب همین معدن می باشد به طول خواهد انجامید.

وی در پایان از دکتر حقیقی به دلیل بر طرف شدن مشکلات معدن تشکر و قدردانی نمود و راه‌اندازی این معدن را مدیون دکتر حقیقی و همراهی مسئولین شهرستان و بخش دانست.

صفر علی رضایی مدیر عامل شرکت نیزار کانسار گفت:‌در ابتدا این شرکت پروانه بهره‌برداری باریت را گرفت و در حین کار رگه‌هایی مشکوک به سنگ ساختمانی و مرمر یافت که بعد از اکتشافی که انجام شد امروز در ۵ نقطه اکتشاف آن پایان یا در حال انجام فعالیت می‌باشد که دو سینه کار آن در حال بهره‌برداری است و سه نقطه دیگر قرار هست اکتشاف و بهره‌برداری کنیم.

دیدگاهی در “شروع بکار اولین سنگ مرمر استان با صدور پروانه بهره‌برداری در عشق‌آباد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + هفده =