زندان جدید طبس در سال ۹۴ به بهره‌برداری خواهد رسید/ ۸۰ درصد زندانیان استان محکومین و متهمین مواد مخدر

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون زندان طبس به لحاظ فیزیکی وضعیت مطلوبی ندارد؛ گفت: عملیات اجرایی ساخت زندان جدید در این شهرستان آغاز شده است و در صورت تامین اعتبار پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۴ به بهره‌برداری برسد.

طبس نیوز: مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی با بیان اینکه هم اکنون زندان طبس به لحاظ فیزیکی وضعیت مطلوبی ندارد؛ گفت: عملیات اجرایی ساخت زندان جدید در این شهرستان آغاز شده است و در صورت تامین اعتبار پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۴ به بهره‌برداری برسد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، محمدعلی اربابی، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۸۳ درصد زندانیان استان محکومین و ۱۵ درصد بازداشتی هستند که این نشان می دهد دستگاه قضائی برای تعین تکلیف متهمین اقدامات سریع را انجام می دهد.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد زندانیان استان محکومین و متهمین مواد مخدر هستند، بیان داشت: ۹۱درصد زندانیان استان مردان و ۹ درصد زنان هستند.

وی عنوان کرد: نسبت محکومین زن در کشور پنج درصد است که این رقم در استان خراسان جنوبی ۹ درصد است و این به این دلیل است که قاچاقچیان مواد مخدر از زنها برای حمل و جابجایی مواد مخدر استفاده می کنند.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی بر تلاش اداره کل زندانها در راستای حفظ حقوق زندانیان تاکید کرد و گفت: رسیدگی به وضعیت حقوقی زندانی در زمینه های عفو و آزادی زندانیان و تهیه غذای مناسب برای زندانیان در خراسان جنوبی بسیار مطلوب است.

وی با اشاره به  درخصوص وضعیت فرهنگی زندانهای استان نیز بیان کرد: در تمامی زندانهایی استان که در فاصله دور از شهر قرار دارند، نماز جماعت به صورت جماعت اقامه می شود.

اربابی با بیان اینکه وضعیت بهداشتی و درمانی در زندانهای استان در سطح مطلوبی قرار دارد؛ گفت: در سال گذشته تنها سه مورد مرگ و میر در زندانهای استان داشته ایم.

وی به فعالیت های عمرانی زندان‌های استان اشاره کرد و افزود: پروژه زندان نهبندان را در سال گذشته به بهره برداری رساندیم.

مدیرکل زندان‌های خراسان جنوبی گفت: با ساخت این زندان فاصله ۲۰۰ کیلومتری برای رفت آمد متهمین و خانواده های آنها به مرکز استان کم شده است.

وی از پیشرفت ۶۰ درصدی زندان فردوس نیز خبر داد و ادامه داد: در صورت تخصیص اعتبارات این پروژه تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

اربابی با بیان اینکه هم اکنون زندان طبس به لحاظ فیزیکی وضعیت مطلوبی ندارد؛ گفت: عملیات اجرایی ساخت زندان جدید در این شهرستان آغاز شده است و در صورت تامین اعتبار پیش بینی می شود در سال ۹۴ به بهره برداری برسد.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی خراسان جنوبی از اخذ مجوز برای راه اندازی اردوگاه حرفه‌آموزی و کار درمانی در استان خبر داد و بیان کرد: این اردوگاه برای اصلاح رفتار زندانیان مواد مخدر راه اندازی خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 14 =