۲۷۵ طرح کشاورزی در طبس اجرا شد

275 طرح کشاورزی در طبس اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، محمود اسدی صبح امروز در دیدار جمعی از کارکنان جهاد کشاورزی طبس با فرماندار این شهرستان که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی انجام شد، به ارائه گزارشی از عملکرد یک ساله جهاد کشاورزی شهرستان طبس پرداخت و اظهار داشت: در سال زراعی گذشته تعداد ۲۷۵ پروژه زیربنایی و خدماتی بخش کشاورزی با مجموع اعتباری بالغ بر ۶۶ میلیارد ریال که معادل ۱.۵ برابر اعتبارات سال قبل از آن است، در شهرستان طبس اجرا شد.

وی بیان کرد: انتخاب دو نفر تولیدکننده نمونه استانی از شهرستان طبس، ادامه احداث شبکه فرعی آبیاری و تسطیح و یکپارچه‌سازی اراضی زیر سدهای کریت و نهرین، مطالعه، طراحی و اجرای ۳۸ پروژه آبیاری تحت فشار در سطح ۳۲۷ هکتار، احیاء و مرمت ۶۳ رشته قنات در سطح ۶۳ روستا، اجرای پروژه لوله‌گذاری در سطح ۶۳ روستا و احداث و مرمت ۱۹ باب استخر تنظیمی ذخیره آب کشاورزی در ۱۹ روستا با مجموع ظرفیت ۲۷ هزار مترمکعب از اقدامات اخیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس است.

مدیر جهاد کشاورزی طبس با اشاره به تشکیل ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی در این شهرستان، خاطرنشان کرد: با تشکیل ستاد اجرایی طرح توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس، مبلغ ۱۴۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات این طرح برای اعطای تسهیلات با کارمزد ۴ و ۷ درصد به منظور اجرا طرح‌های کشاورزی به شهرستان طبس اختصاص یافت.

وی ادامه داد: از محل این اعتبارات، تاکنون تعداد ۱۳۹ طرح با مجموع اعتبار ۵۴ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال در شهرستان طبس تصویب و ابلاغ شده است.

اسدی گفت: تهیه و توزیع ۱۶ هزار اصله پاجوش خرمای مرغوب و ۳۶ هزار اصله انواع نهال میوه، نگهداری ۷ هزار و ۵۵۰ اصله نهال کشت‌بافت خرما در گلخانه سازگاری طبس و توزیع ۲۸ هزار نشاء خربزه، هندوانه، فلفل و بادمجان به منظور جلوگیری از بروز خسارت ناشی از سرمازدگی و تگرگ و کاهش هزینه‌های تولید نیز از اقدامات جهاد کشاورزی شهرستان طبس است.

وی اضافه کرد: اجرای طرح اصلاح نژاد دام سبک و سنگین با استفاده از کارشناسان و فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی، اجرای طرح اصلاح نژاد شتر برای اولین‌بار در شهرستان طبس، ایجاد ۶.۵ هکتار مزارع تحقیقی، ترویجی، الگویی و نمایشی و انتقال یافته‌های علمی و تحقیقاتی به کشاورزان و دامداران با برگزاری ۹۲ کلاس و دوره آموزشی هم از دیگر فعالیت‌های اخیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس است.

عزیز بهزادی فرماندار شهرستان طبس نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته جهاد کشاورزی، از تلاش‌ها و خدمات مجموعه جهاد کشاورزی شهرستان طبس تقدیر کرد.

دیدار کارکنان جهاد کشاورزی طبس با فرماندار این شهرستان
دیدار کارکنان جهاد کشاورزی طبس با فرماندار این شهرستان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 5 =