تولید کنسانتره زغال‌سنگ طبس ۶۰ درصد افزایش می‌یابد

تولید کنسانتره زغال‌سنگ طبس 60 درصد افزایش می‌یابد

 به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، به نقل از روابط عمومی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، رمضان کریتی ثانی با اشاره به انجام برنامه‌ریزی‌های لازم برای اجرای فاز دوم معدن منطقه پروده چهار طبس، اظهار داشت: در حال حاضر ظرفیت سالیانه تولید زغالسنگ خام در فاز نخست معدن، یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن است که از این میزان ۷۵۰ هزار تن کنسانتره استحصال می‌شود.

وی ادامه داد: با بهره‌برداری از فاز دوم این معدن، ۷۵۰ هزار تن زغال‌سنگ خام با قابلیت تولید ۴۵۰ هزار تن کنسانتره به صورت سالیانه استخراج خواهد شد که این میزان موجب افزایش تولید کنسانتره به میزان ۶۰ درصد می‌شود.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس بیان کرد: فاز دوم پروده چهار طبس در مجموع دارای پنج لایه است که میزان ذخیره معدنی مناسب موجود در لایه‌های B2 و C1 معادل ۱۰۳ میلیون تن برآورد شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مزایای زغال معدن فاز دوم نسبت به فاز نخست کم بودن خاکستر زغال آن است به طوری که خاکستر زغال معدن فاز دوم ۲۴ درصد و خاکستر زغال معدن فاز نخست ۴۵ درصد است.

کریتی ثانی خاطرنشان کرد: قرارداد اجرای طرح فاز دوم معدن منطقه پروده چهار طبس در سال ۱۳۸۶ با کنسرسیوم کانی کاوان شرق و شرکت‌های خارجی بصورت EPC منعقد شده که مبلغ قرارداد بیش از ۸۱ میلیون یورو است.

وی افزود: مجوزهای زیست محیطی، شورای اقتصاد و تضمین‌نامه دولت صادر و ابلاغ شده و در حال حاضر مذاکرات در مورد پذیرش عاملیت با یکی از بانک‌ها در حال است که با رفع این مشکل، مراحل اجرای پروژه تسریع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت زغالسنگ پروده طبس یادآور شد: تجهیز و بهره‌برداری از فاز دوم این معدن به روش مکانیزه است که هم‌اکنون مراحل اکتشافی و مطالعاتی این معدن به پایان رسیده است.

وی گفت: با اجرای این پروژه ۵۳۰ نفر به صورت مستقیم مشغول به‌کار می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 + 7 =