یک واحد آلاینده زیست محیطی در طبس تعطیل شد

کارخانه آسفالت شهرداری طبس به دلیل ایجاد آلودگی هوا پلمپ شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی طبس به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی، ،حاتمی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان طبس با اعلام این خبر گفت: طی بررسی‌های کارشناسی نسبت به آلودگی هوا توسط کارخانه طبق قانون نحوه جلوگیری از آلودگی در گام اول با صدور اخطاریه‌های قانونی واحد مذکور مورد تذکر جدی قرار گرفت.

لذا کارخانه مذکور به دلیل عدم توجه به اخطارها و عدم رفع آلودگی با دستور قضایی پلمپ شد.

حاتمی گفت: مرجع شناسایی آلودگی هوا محیط زیست است و سیاست اداره حفاظت محیط زیست همراهی، همفکری و مشاوره با صنایع و واحدهای تولیدی و خدماتی است و قبل از اخذ دستور تعطیلی، بارها با صاحبان این واحدها به منظور رفع آلودگی گفت‌وگو می‌شود.

حاتمی اظهار داشت: با توجه به اینکه کارخانه آسفالت شهرداری طبس داخل محدوده شهر واقع گردیده و با ایجاد گرد و غبار و دود و بخارات ناشی از فعالیت کارخانه، باعث آلودگی هوای منطقه مسکونی اطراف شده است و همچنین با عنایت به اعلام شکایت تعدادی از شهروندان منطقه در مورد آلودگی هوا توسط کارخانه مذکور لذا مستند به تبصره ۱ ماده ۶۸۸ قانون تعزیرات و ماده ۱۶ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا قرار تعطیل و لاک و مهر کارخانه مذکور از سوی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان طبس تا رفع کامل آلودگی صادر شد.

2 دیدگاه دربارهٔ «یک واحد آلاینده زیست محیطی در طبس تعطیل شد;

  1. اقدام شایسته ای توسط اداره حفاظت محیط زیست صورت گرفته است. این قبیل آلاینده باعث بیماریهای تنفسی و در موارد حاد حتی سرطان ریه می شود و تنها راه، مقابله ادارت مسئول با احداث صنایعی که تولید آلاینده های خطرناک می کنند در فاصله نزدیک با بخش مسکونی شهرها می باشد.

  2. باسلام..کاش این تعطیلی و پلمپ برا تمامی مواقع طبق قانون عمل میشد..نه اینکه سلیقه ای عمل بشه…کاش یه فکری هم برا کاخانه تولید پودر تو شهرک صنعتی بشه.. که تمام مردم دیهشک رو به عذاب آورده از گردوغبار…کجاست اووون عدالت واقعی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =