افتتاح فاز نخست هتل نارنجستان طبس+عکس/ لزوم اعتماد بانک‌ها به سرمایه‌گذاران

افتتاح فاز نخست هتل نارنجستان طبس/ لزوم اعتماد بانک‌ها به سرمایه‌گذاران

طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، باحضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، سرپرست فرمانداری شهرستان طبس و جمعی دیگر از مسئولان، فاز نخست هتل نارنجستان طبس رسماً به بهره‌برداری رسید.

این هتل از سال ۱۳۸۶ در زمینی به مساحت ۳۷ هزار مترمربع در حال احداث است که از مجموع ۱۴ هزار مترمربع پروانه احداث ساختمان، تاکنون یک هزار مترمربع از جمله ۱۰ کمپ اقامتی ۱۲ مترمربعی و ۱۰ سوئیت سنتی مجهز ۴۰ مترمربعی احداث و در قالب فاز نخست افتتاح شده است.

احداث و تکمیل هتل نارنجستان طبس در مجموع بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال هزینه دربر دارد که برای فاز نخست آن حدود ۲۰ میلیارد ریال هزینه شده که از این میزان ۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال تسهیلات بانکی بوده است.

این هتل یک استخر آب با ظرفیت ۶ هزار مترمکعب دارد که در میان این استخر، جزیره‌ای مصنوعی احداث شده است.تاکنون بالغ بر یک هزار اصله نهال خرما، مرکبات و زیتون در محوطه این هتل غرس شده است.

هتل نارنجستان طبس در کیلومتر ۳ جاده طبس به سمت روستای توریستی و گردشگری خرو احداث شده است.

مدیر هتل نارنجستان طبس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از راه‌اندازی سفره‌خانه سنتی و همچنین کافی‌شاپ در این هتل تا نوروز ۱۳۹۲ خبر داد و اظهار داشت: متأسفانه سرمایه‌گذارانی که با صداقت فعالیت می‌کنند موفق نیستند، چراکه دولت و بانک‌ها به سرمایه‌گذاران اعتماد ندارند و فعالیت مطلوب اقتصادی در چنین شرایطی امکان‌پذیر نیست.

عذرا اصلحی همچنین از نمایندگی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان طبس که در راستای برق‌رسانی، آب‌رسانی و حصارکشی هتل نارنجستان طبس مساعدت داشته‌اند تقدیر کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نیز در گفت‌وگوی جداگانه‌ای یادآور شد: باتوجه به اینکه طبس در مسیر تردد زائران حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) واقع شده است، تأمین امکانات اقامتی مناسب در این شهرستان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهرام رضایی با اشاره به اینکه پروژه هتل نارنجستان طبس از کارگروه کار و اشتغال استان یزد مصوبه دارد، بیان کرد: تاکنون از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، حدود یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای احداث زیرساخت‌های این هتل به صورت بلاعوض پرداخت شده است که طی فازهای بعدی احداث این هتل نیز به تدریج حدود ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال دیگر پرداخت خواهد شد.

در مراسم افتتاح رسمی فاز نخست هتل نارنجستان طبس، با اهدای لوح تقدیر از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد، از عذرا اصلحی مدیر هتل نارنجستان طبس تجلیل شد.

عکسهای مرتبط:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =