نرخ بیکاری استان یزد به ۱۰ درصد رسید/ سهم استان یزد ایجاد ۹۰هزار فرصت شغلی

فلاح زاده صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس، نرخ بیکاری در استان یزد را ۱۰ درصد اعلام کرد.

طبس نیوز: امرالله فلاح زاده صبح دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس، نرخ بیکاری در استان یزد را ۱۰ درصد اعلام کرد و اظهار داشت: بر اساس تدوین سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان که در شورای اشتغال کشور تصویب و در ۲۰ روز گذشته ابلاغ شد، تلاش می شود این نرخ تا پایان سال ۹۴ با توجه به پتانسل های استان به شش درصد کاهش یابد.

فلاح زاده افزود: بر اساس این سند تا پایان سال ۹۴ باید حدود ۹۰هزار فرصت شغلی در استان یزد ایجاد شود و نرخ بیکاری به شش درصد کاهش یابد که در این بین سهم شهرستان طبس اشتغالزایی سالانه برای دو هزار نفر خواهد بود.

این مسئول عنوان کرد: نرخ سرمایه گذاری استان که اکنون ۳۵ درصد است نیز به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت که برای تحقق این موضوع حدود هزار میلیارد تومان باید طی مدت پنج سال اجرای سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان سرمایه گذاری شود.

فلاح زاده همچنین در حوزه کارگری  طبس از احداث ورزشگاه جامعی در سال ۹۲ خبر داد و افزود: صحبتهای اولیه با وزیر و نماینده شهرستان انجام شده و در صورت تامین اعتبار، ساخت این ورزشگاه در سال آتی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

در همین مراسم از خدمات حسین ابراهیم زاده تجلیل و مهدی قاسم زاده به عنوان رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی طبس معرفی شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − نه =