راه‌اندازی کارخانه کک طبس ضروری است

فرماندار ویژه شهرستان طبس توجه به راه‌اندازی کارخانه کک و مساعدت برای ایجاد و بهسازی میدان زغال‌سنگ در ورودی شهر طبس را از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار شد.

طبس نیوز: فرماندار ویژه شهرستان طبس توجه به راه‌اندازی کارخانه کک و مساعدت برای ایجاد و بهسازی میدان زغال‌سنگ در ورودی شهر طبس را از معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری فارس، احمد طالبیان‌مقدم در سفر معاون وزیر صنایع به این شهرستان خواستار اجرایی شدن طرح توسعه معادن زغال‌سنگ طبس و فاز دوم پروده چهار به منظور اشتغال‌زایی برای حدود ۶۰۰ نفر نیرو در این معادن شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز با اشاره به سخنان رئیس جمهور در همایش استانداران تصریح کرد: معادن ثروت ملی و متعلق به مردم بوده و نیازمند مدیریت کلان از سوی دولت است که باید در دست دولت باشد و خصوصی کردن معادن ضرر بزرگی در پی دارد.

امیر امینی همچنین برحسب درخواست کتبی فرماندار طبس، دستور بکارگیری یکی از فرزندان ذکور قربانیان حادثه معدن زغال‌سنگ یال شمالی طبس را صادر کرد.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم مهاجریان‌مقدم، امام جمعه طبس هم در این جلسه با اشاره به سیاست کلی نظام مبنی بر عمران و آبادی کشور به‌ویژه مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته و لزوم توجه به معادن برای این منظور، خواستار راه‌اندازی کارخانه قطران و کک در طبس شد و این اقدام را حرکتی مهم در راستای اشتغال‌زایی و حماسه اقتصادی دانست.

مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران، مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی و جمعی از مسئولان محلی نیز در این سفر حضور داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × پنج =