تداوم پیشرفت‌های هسته‌ای کشور نشانه پاسداشت خون شهدای علمی

مدیر مرکز رشد و فناوری طبس گفت: تداوم پیشرفت‌های هسته‌ای کشور از جمله آغاز بهره‌برداری از مجتمع تولید اکسید اورانیوم اردکان، بیانگر پاسداشت خون شهدای علمی کشورمان از طریق ادامه راه دانشمندان شهید است.

طبس نیوز: مدیر مرکز رشد و فناوری طبس گفت: تداوم پیشرفت‌های هسته‌ای کشور از جمله آغاز بهره‌برداری از مجتمع تولید اکسید اورانیوم اردکان، بیانگر پاسداشت خون شهدای علمی کشورمان از طریق ادامه راه دانشمندان شهید است.

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، سیدناصر سجادی در سلسله نشست‌ها و گفت‌وگوهای خبرگزاری فارس که عصر امروز با موضوع انرژی هسته‌ای برگزار شد، ضمن گرامیداشت روز ملی فناوری هسته‌ای، اظهار داشت: روز ملی فناوری هسته‌ای نقطه‌ عطفی در تاریخ باشکوه نظام جمهوری اسلامی ایران است و حقیقتاً روزی است که تمام ایرانیان آزاده و صلح‌طلب باید برای گرامیداشت آن جشن بزرگ شکرگزاری برگزار کنند.

وی تصریح کرد: طی بیش از ۳۰ سال که از عمر نظام پربرکت جمهوری اسلامی می‌گذرد، هر سال بر خوان خوش نقش و رنگ علم این مرز و بوم، طرح و نقش جدیدی افزوده شده و این نقش و نگارهای زیبای علمی آنچنان دشمنان کوردل کشور را متأثر کرده که حاضرند برای جلوگیری از گسترش آن هرگونه عمل خبیثانه و غیرانسانی را انجام دهند که نمونه‌ آن را در سال‌های اخیر در ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته‌ای کشورمان شاهد بودیم.

مدیر مرکز رشد فناوری طبس یادآور شد: همانطور که مقام معظم رهبری نیز فرموده‌اند، از هر قطره خون دانشمندان شهید، هزاران دانشمند جوان دیگر می‌رویند و استوار در مسیر رشد و بالندگی ایران اسلامی قدم برمی‌دارند و مردم ایران نیز تا رسیدن به انرژی هسته‌ای با مصارف صلح‌آمیز، که حق مسلم ایرانیان است، شانه به شانه در کنار آن‌ها خواهند بود.

وی ادامه داد: گواهی بر این مطلب این که علی‌رغم تمام کارشکنی‌ها، اخیراً شاهد آغاز بهره‌برداری از مجتمع معدنی اورانیوم ساغند، مجتمع تولید اکسید اورانیوم اردکان و شروع ساخت دو راکتور هزار مگاواتی بودیم.

سجادی بیان کرد: طی سال‌های گذشته علاوه بر موضوع انرژی هسته‌ای، شاهد گسترش قابل ‌توجه علمی کشورمان در همه‌ زمینه‌ها از قبیل پزشکی، هوافضا و صنایع سنگین بوده‌ایم.

وی گفت: یکی از بزرگترین خدمات جمهوری اسلامی، داشتن نگاه عدالت‌محور نسبت به تمام شهرهای کشور در راستای توسعه مناطق کمتر توسعه‌یافته بوده است و شهرستان طبس نیز از این خدمات بی‌بهره نبوده که از جمله آن می‌توان به راه‌اندازی مرکز رشد فناوری طبس اشاره کرد.

مدیر مرکز رشد فناوری طبس اظهار داشت: در مدت سه سال که از راه‌اندازی مرکز رشد فناوری طبس می‌گذرد، طرح‌ها و اختراعات متعددی مورد حمایت این مرکز قرار گرفته‌اند که از آن جمله می‌توان به دستگاه گریس پمپ هیدرولیک و داکت‌های مکشی که ثبت اختراع شده‌اند اشاره کرد.

وی اضافه کرد: همچنین طرح‌هایی مانند تولید لامپ‌های فوق کم‌مصرف خیابانی، بازیافت باطله‌ی زغال‌سنگ، ساخت دستگاه آب شیرین‌کن خورشیدی، ساخت دستگاه مدیریت مصرف انرژی خانگی و طرح‌های متعدد و مختلف دیگر در زمینه‌های معدن و فناوری اطلاعات از حمایت‌های متنوع این مرکز بهره‌مند شده‌اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 8 =