صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در طبس راه‌اندازی می‌شود

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، مهمترین اولویت این سازمان در شهرستان طبس است.

طبس نیوز: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی گفت: راه‌اندازی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی، مهمترین اولویت این سازمان در شهرستان طبس است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس، مدیر و جمعی از کارکنان جهاد کشاورزی شهرستان طبس با سفر به بیرجند و طی جلسه‌ای، با رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی و مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در این سازمان دیدار کردند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در این جلسه اظهار داشت: شهرستان طبس در بخش کشاورزی دارای توانمندی‌ها و پتانسیل‌های قابل‌توجهی است و قطعاً برای توسعه و بهبود کشاورزی این شهرستان تلاش خواهد شد.

غلامرضا هادربادی اجرای طرح توسعه بخش کشاورزی را موجب شکوفایی کشاورزی استان خراسان جنوبی دانست و افزود: حدود ۳۸ درصد اشتغال استان خراسان جنوبی مربوط به بخش کشاورزی است و این استان با برخورداری از هفت شرکت فعال و  چهار شرکت در حال مطالعه، بیشترین شرکت‌های سهامی زراعی کشور را دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در استان خراسان جنوبی عنوان کرد: صندوق توسعه بخش کشاورزی تنها در شهرستان‌های سه استان خراسان جنوبی، تهران و سمنان تشکیل شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی ادامه داد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان خراسان جنوبی هم‌اکنون دارای ۲۲۰ میلیارد ریال اعتبار و ۱۴۷ تشکل کشاورزی و دامداری است که مهم‌ترین اولویت سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان جنوبی در شهرستان طبس نیز تشکیل صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی است.

وی خاطرنشان کرد: استان خراسان جنوبی در زمینه کشاورزی حفاظتی جزو استان‌های برتر کشور بوده و در زمینه تولید شیر، مرغ و تخم‌مرغ نیز خودکفاست و حتی محصولات خود را به سایر استان‌ها ارسال می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس نیز در این جلسه ضمن معرفی اجمالی طبس و بیان ظرفیت‌های این شهرستان، گفت: طبس که بزرگ‌ترین شهرستان کشور محسوب می‌شود به دلیل برخورداری از مناطق مختلف آب و هوایی، تا ۳۴ نوع محصول زراعی و ۲۳ نوع محصول باغی در این شهرستان به عمل می‌آید.

محمود اسدی اضافه کرد: ۱۲ هزار و ۵۸۳ هکتار در شهرستان طبس زیرکشت محصولات کشاورزی است و علاوه بر این، این شهرستان دارای ۲۱ واحد گلخانه‌ای در حال بهره‌برداری و یک ایستگاه بررسی سازگاری نخیلات است.

وی گفت: آب مورد نیاز کشاورزی شهرستان طبس از طریق ۱۹۱ رشته قنات، ۱۷۸ حلقه چاه عمیق و نیمه‌عمیق و ۳۲ دهانه چشمه تأمین می‌شود که از مجموع این منابع ۳ هزار و ۶۲۰ لیتر در ثانیه آب استحصال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس متذکر شد: شهرستان طبس همچنین ۱۶۸ باب استخر فعال پرورش آبزیان، شش مجتمع دامداری، ۲ طایفه عشایری با ۷۷۸ خانوار، ۱۸ تشکل کشاورزی با ۴۵۶ عضو و  پنج شرکت تعاونی کشاورزی دارد.

این مسئول اذعان داشت: شهرستان طبس دارای شرایط آب و هوایی مناسب برای توسعه نخیلات، شرایط اقلیمی مناسب برای توسعه کشت‌های گلخانه‌ای، شرایط مناسب برای پرورش شتر و تجربه دیرینه و مهارت در بهره‌برداران کشاورزی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =