سند توسعه شهرستان طبس و طرح تفصیلی شهرهای دیهوک و عشق آباد آماده می‌شود

قهرمان رشید در جلسه شورای اداری استان در شهرستان طبس با بیان اینکه سند توسعه شهرستان طبس و طرح تفصیلی شهرهای دیهوک و عشق آباد می‌بایست هرچه سریع‌تر آماده شود، اظهارداشت: دستگاه‌های اجرایی استان باید با نیازسنجی در راستای شناسایی نیازهای شهرستان طبس و رفع آن‌ها تلاش گسترده‌ای داشته باشند.

طبس نیوز: قهرمان رشید در جلسه شورای اداری استان در شهرستان طبس سخن می‌گفت با بیان اینکه سند توسعه شهرستان طبس و طرح تفصیلی شهرهای دیهوک و عشق آباد می‌بایست هرچه سریع‌تر آماده شود، اظهارداشت: دستگاه‌های اجرایی استان باید با نیازسنجی در راستای شناسایی نیازهای شهرستان طبس و رفع آن‌ها تلاش گسترده‌ای داشته باشند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور؛ قهرمان رشید استاندار خراسان جنوبی الحاق طبس به خراسان جنوبی را خواسته مردم این شهرستان دانست و افزود:پس از الحاق طبس به خراسان جنوبی ۵۶ هزار کیلومترمربع به مساحت استان افزوده شد که این امر تلاش بیش از پیش وگسترده مسئولین استان برای ارائه خدمت بیشتر به مردم و توسعه متوازن استان را می طلبد.
رشید افزود: به لحاظ فرهنگ بالای مردم خراسان جنوبی و شهرستان طبس ، الحاق طبس به خراسان جنوبی به شکلی مناسب و بدون هیچ گونه مشکلی به انجام رسید.
وی با بیان اینکه وی تکمیل پروژه های نیمه تمام در استان را از وظایف اصلی و اولویت های کاری دستگاه های اجرایی دانست و افزود:توزیع اعتبارات بر مبنای عدالت و شاخص های تعریف شده می تواند زمینه توسعه همه مناطق استان و رضایتمندی عمومی را به دنبال داشته باشد.
* پنجم اردیبهشت ، مصداق عینی امدادهای غیبی است.
مقام عالی دولت در استان در بخش دیگری از سخنان خود به پنجم اردیبهشت ماه سالروز شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس اشاره کرد وافزود:واقعه پنجم اردیبشهت ماه سالروز یادآور حماسه ای به یادماندنی و تاریخی در انقلاب اسلامی و مصداق عینی و بارز امدادهای غیبی است.
رشید ، به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر حکیم وفرزانه انقلاب اسلامی با نام حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد:انتخابات پیش رو اوج حماسه سیاسی ملت ایران است که
آزمون این حماسه بزرگ همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در ۲۴ خردادماه سال جاری رقم خواهد خورد.
وی ادامه داد:انتخابات به عنوان یک حماسه سیاسی بزرگ باید به شکلی برگزار شود که همچون گذشته در تاریخ کشور عزیزمان و اذهان عمومی به ثبت برسد.
استاندار با بیان اینکه ملت بزرگ ایران در ۲۴ خردادماه سال جاری با خلق حماسه سیاسی به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی لبیک خواهند گفت ،افزود: انتخابات در ایران اسلامی تبلور اراده ملت و نماد بزرگ دموکراسی در دنیا است که تمامی معادلات جهانی را برهم خواهد زد.
وی تصریح کرد:زمانی حماسه اقتصادی به درستی تحقق می یابد که حماسه سیاسی و در راس آن انتخابات به شکل صحیح تبیین شده و به منصه ظهور برسد.
رشید با تاکید بر پشتیبانی همه جانبه و جدی همه دستگاه های اجرایی استان در راستای همکاری با ستاد انتخابات استان وهمکاری در برگزاری با شکوه انتخابات پیش رو گفت:دستگاه های اجرایی اجازه ندارند از امکانات بیت المال له یا علیه کاندیدایی خاص دراستان استفاده کنند ودر صورت مشاهده این امر به شدت با خاطیان برخورد خواهد شد.
وی ادامه داد:انتخابات باید سالم تر و بهتر از گذشته در استان باجهت گیری از منویات و فرمایشات رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی برگزار شود ومجریان انتخابات باید با تبیین درست آن زمینه حضور گسترده مردم در پای صندوق های رای را فراهم آورند.
استاندار افزود: در سال جاری با حمایت از تولید ملی در استان در راستای سند توسعه استان ، برنامه پنج ساله توسعه و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی و در پاسخ به دشمنی دشمنان نظام و انقلاب انشاءا… رشد فزاینده اقتصادی با مشارکت مردم ودستگاه های اجرایی صورت خواهد پذیرفت.
وی با اشاره به پتانسیل بالای معادن در خراسان جنوبی اظهار داشت:توسعه معادن می تواند زمینه اشتغال فراگیر در استان را فراهم نماید و زمینه ساز رونق اقتصادی در استان و کشور باشد.
رشید با اشاره به تشکیل کارگروه معدن در استان افزود:به زودی فراخوانی برای ثبت نام متقاضیان فعالیت در معادن استان انجام می شود و معادن با شناسایی و ثبت در اختیار متقاضیان و جوانان جویای کار قرار می گیرد.
وی به کارگروه توسعه بخش کشاورزی اشاره کرد وافزود:طرح های کشاورزی در استان و شهرستان طبس در این کارگروه مطرح وتسهیلات لازم برای اجرای آن به متقاضیان اعطا خواهد شد.
رشید با بیان اینکه راه های مواصلاتی شهرستان طبس دارای مشکلاتی است که موجب نارضاتی شهروندان شده است، گفت:این مسئله نیز در اولویت های کاری قرار خواهد گرفت و پس از تخصیص اعتبارت مورد نیاز اقدامات لازم در این زمینه صورت خواهد گرفت.
وی حفظ وحدت را رمز موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی دانست و افزود: باید در راستای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی ، مصالح نظام و برآوردن نیازهای مردم و توسعه ارزش های انسانی و اسلامی این وحدت حفظ و تقویت شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + شانزده =