شهید حسن اشکاوند

خداوندا از تو می‌خواهم که توفیق شهادت نصیبم کنی. زیرا مقام شهید بسی بلند است..

شهید حسن اشکاوندشهید حسن اشکاوند
نام پدر: ابراهیم
تاریخ شهادت: ۱۳۶۱/۳/۴

 

 

 

زندگینامه
شهید حسن اشکاوند فرزند «ابراهیم» در سال ۱۳۴۱ در خانواده ای مؤمن دیده به جهان گشود؛ و در کانون دینی و صمیمی خانواده‌اش پرورش یافت تا پایه اول راهنمایی تحصیل کرد و برای کمک به معاش خانواده‌اش ترک تحصیل نمود و در کارگاه موزائیک سازی مشغول کار شد. وی فردی بسیار خوش برخورد، مهربان و متواضع بود. مظلومیت و معاشرت صمیمانه با آشنایان و خویشان از او چهره ای دوست داشتنی به یادگار گذاشته است.
حسن در جریان مبارزات ملت ایران شجاعانه شرکت داشت و بعد از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طبس در آمد و در واحد تدارکات و امور تسلیحات به خدمت پرداخت.
او برای دفاع از کیان اسلام و انقلاب و میهن اسلامی داوطلبانه در سال ۱۳۶۰ عازم جبههٔ حق علیه باطل شد و مردانه در مقابل دشمنان متجاوز ایستاد. رزمنده ای فداکار و شجاع که دارای روحیه معنوی بسیار بالایی بود.
حسن اشکاوند در خرداد ماه سال ۱۳۶۱ در منطقه شلمچه و در عملیات بیت‌المقدس برای آزاد سازی خرمشهر شرکت داشت و مسئول دسته بود. سرانجام در تاریخ ۱۳۶۱/۳/۴ پس از دو بار حضور در جبهه به مدت هفت ماه در پیکار با خصم دون به درجه رفیع شهادت نایل آمد. روحش به ملکوت اعلی پرواز نمود و آسمانی شد.
پیکر پاک شهید اشکاوند روز سوم تیرماه همان سال بر دوش امت حزب الله طبس تشییع و در جوار آرامگاه حسین بن موسی الکاظم علیه‌السلام به خاک سپرده شد.

گزیده وصیتنامه شهید
خداوندا: «از تو می‌خواهم که توفیق شهادت نصیبم کنی. زیرا مقام شهید بسی بلند است، توصیه ای به شما برادران سپاهیم که به فرموده امام: چشم تمام مستضعفان جهان به این انقلاب است پس بکوشید چون مسئولیتی بس سنگین و بار گرانی را به دوش می‌کشید و آن حراست از این انقلاب است که چشم همه زاغه‌نشینان به آن دوخته است. ».
‹ روحش شاد باد ›

آنـان کـه گـل سپیده را کاشته‌اند      مـا را زحضـور نـور انباشته‌اند
دیروز چو لاله در دل خاک شدند     امروز چو لاله قد بر افراشته‌اند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + بیست =