شهرستان طبس رتبه دوم استانی در ثبت وقایع حیاتی را دارد

رئیس ثبت احوال طبس گفت: این شهرستان در ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی رتبه دوم خراسان جنوبی را دارد.

طبس نیوز: رئیس ثبت احوال طبس گفت: این شهرستان در ثبت وقایع حیاتی در مهلت قانونی رتبه دوم خراسان جنوبی را دارد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، حسین بخشایی اظهارداشت: نرخ ثبت وقایع حیاتی  طبس در سال ۹۱ از مجموع کل ولادتهای ثبت شده در استان خراسان جنوبی ۲۴.۱ ولادت، ۴.۷ وفات، ۱۱.۷ ازدواج و ۰.۸ طلاق بوده که طبس بعد از بیرجند دومین شهرستان  از لحاظ ثبت وقایع حیاتی است.

رئیس ثبت احوال طبس اظهارکرد: در سال قبل هزار و ۵۷۰ مورد ولادت در طبس  به ثبت رسیده که ۷۷۸تولد پسران و ۷۹۲ مورد دختران بوده است.

وی ادامه داد:  همچنین از ۲۷۷ مورد وفات به ثبت رسیده ، ۱۶۸ مورد مردان و ۱۰۹ مورد زنان بوده است.

وی گفت: در همین سال ۷۱۴ ازدواج  و  ۵۰ مورد طلاق در ثبت حوال طبس به ثبت رسیده است.

بخشایی بیان کرد: در سال ۱۳۸۵ جمعیت شهرستان طبس ۶۶ هزار و ۴۳۲ نفر بوده که با توجه به سرشماری سال ۱۳۹۰ این جمعیت به ۶۹ هزار و ۶۵۸ نفر رسیده که درصد رشد سالیانه کمتر از یک درصد است.

وی گفت:  از جمعیت سال ۹۰  ؛ ۳۲ هزار و ۳۶۲  نفر مرد و ۳۴ هزار و ۲۹۶  نفر زن بوده اند و  نسبت جنسی نشان می دهد از هر۱۰۰تولد پسر ۱۰۳ دختر متولد شده اند.

۶۱.۹ درصد جمعیت طبس شهر نشین / ثبت ۳۸۱ ولادت در سال جاری

وی با بیان اینکه ۶۱.۹ درصد  جمعیت طبس شهرنشین و ۳۸.۱ درصد روستا نشین هستند؛ تصریح کرد: در کل استان خراسان جنوبی ۵۶.۶ درصد شهر نشین و ۴۳.۴ درصد روستا نشین هستند.

رئیس ثبت احوال طبس ادامه داد:  بیشترین میزان شهرنشینی در شهرستانهای فردوس و بشرویه و بیشترین میزان روستا نیشنی در شهرستانهای سربیشه و درمیان است.

بخشایی افزود: با توجه به اینکه جمعیت استان خراسان جنوبی ۷۳۲ هزار و ۱۹۷  نفر بوده و جمعیت شهرستان طبس ۶۹ هزار و ۶۵۸  نفر،  این شهرستان ۹.۵ درصد جمعیت استان را به خود اختصاص داده است.

 وی اضافه کرد: از لحاظ مساحت استانی شهرستان طبس با ۵۵ هزار و ۸۰۸  کیلومتر ۳۶.۹ درصد مساحت کل استان خراسان جنوبی را به خود اختصاص داده است.

 وی عنوان کرد:  تراکم جمعیت دراستان ۴.۸ درصد  و در طبس ۱.۲ درصد است.

بخشایی با اشاره به ثبت ۳۸۱ ولادت در سه ماهه نخست امسال در شهرستان طبس گفت: همچنین طی این مدت ۴۳ فوت نیز به ثبت رسیده است.

به گفته وی در سه ماهه اول سال جاری ۱۵۱  واقعه ازدواج و ۱۲ واقعه طلاق در شهرستان طبس به ثبت رسیده است.

وی گفت: با توجه به اطلاعات موجود ساختار سنی جمعیت استان میانسال و گذار از جوانی به سالخوردگی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + یازده =