طبس، فردوس و نهبندان رتبه‌های برتر در کارگروه کشاورزی خراسان‌جنوبی

استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های طبس، نهبندان و فردوس در کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان به لحاظ بهره‌برداری، نظارت و اشتغال حائز رتبه‌های نخست تا سوم هستند.

طبس نیوز: استاندار خراسان جنوبی گفت: شهرستان‌های طبس، نهبندان و فردوس در کارگروه توسعه بخش کشاورزی استان به لحاظ بهره‌برداری، نظارت و اشتغال حائز رتبه‌های نخست تا سوم هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید صبح امروز در جلسه ستاد اجرایی کارگروه توسعه بخش کشاورزی خراسان جنوبی اظهار داشت: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی کمبود سرمایه در بخش کشاورزی را جبران می‌کند.

وی ادامه داد: آخرین داده‌های سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی نشان از این است که دغدغه‌هایی که در گذشته برای عدم جذب تسهیلات بود، برطرف شده است.

استاندار خراسان جنوبی یادآور شد: صندوق توسعه بخش کشاورزی نشان می‌دهد وضعیت کشاورزی نسبت به سال گذشته رو به بهبود است.

رشید با بیان اینکه مشکل استان در بخش کشاورزی تامین آب مورد نیاز کشاورزان است، افزود: به دلیل خشکسالی‌های فراوان و چند ساله در بخش کشاورزی، استان دچار مشکلاتی شده که مسئولان باید کمک کرده از آب موجود نهایت استفاده شود.

وی متذکر شد: کارگروه توسعه توده‌های مردمی برای احیا و مرمت قنوات، رفع مشکلات مردم در ارتباط با اشتغال و همچنین توسعه کشاورزی تلاش می‌کند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: سیاست نظام و دولت در گذشته و اکنون به گونه‌ای است که با کشاورزان، باغداران و توده‌های مردم همکاری کرده و به طرح‌های پیشنهادی آنها کمک می‌کند.

رشید با بیان اینکه طرح‌های بزرگ کشاورزی بستر خوبی برای توسعه کشاورزی است، اضافه کرد: طرح‌های ارائه شده مورد توجه ویژه مسئولان قرار گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد اعتبارات بخش کشاورزی از بین برود، اذعان داشت: هر شهرستانی که بیشترین جذب را در زمینه بسترهای کشاورزی، منابع خاک، اشتغال، کشت گلخانه و غیره داشته باشد مورد توجه قرار گرفته و تسهیلات ویژه دریافت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان‌های طبس، نهبندان و فردوس در کارگروه بخش کشاورزی به لحاظ بهره‌برداری، نظارت و اشتغال حائز رتبه‌های نخست تا سوم هستند.

استاندار خراسان جنوبی طرح توسعه مجتمع‌های گلخانه‌ای، احداث باغ پسته و بررسی چاه‌های موسیان و نزج را از جمله مصوبات این جلسه برشمرد و افزود: این مصوبات مورد بررسی قرار گرفته و به زودی رفع مشکل می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − هشت =