هیات حل اختلاف کار در طبس تشکیل شد

هیات حل اختلاف رسیدگی به اختلافات کاری و کارگری در معاونت اداره کل و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی طبس تشکیل شد.

طبس نیوز:هیات حل اختلاف رسیدگی به اختلافات کاری و کارگری در معاونت اداره کل و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی طبس تشکیل شد.

به گزارش طبس نیوز به تقل از ایسنا، مهدی قاسم زاده، معاون مدیرکل  تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی در جلسه افتتاح هیات حل اختلاف رسیدگی به اختلافات کاری و کارگری در طبس گفت: با توجه به وجود پتانسیل های موجود در سطح شهرستان این هیات در معاونت اداره کل تشکیل شد تا کمک شایانی به حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی از طریق ایجاد صلح و سازش بین طرفین کرده باشد.

وی افزود: ختلافاتی که کارگران و کارفرمایان در حوزه کاری خود دارند ابتدا در هیات تشخیص که متشکل از نماینده کارگران، کارفرمایان و دولت بوده رسیدگی می­شود و در صورت اعتراض طرفین دعوی به آراء صادره، اعتراض آنان در هیات حل اختلاف که از هیات های تخصصی پیش بینی شده در قانونکار می باشد، مورد تجدید نظر قرار می­گیرد.

معاون مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: این هیات متشکل از ۹ نفر بـوده و اعضاء آن از  ۳ نفر نمایندگان  دولت، ۳ نفر نمایندگان کارگران و ۳ نفر نماینده کارفرمایان تشکیل می­شود.

وی ادامه داد: نماینده کارفرمایان با رای مستقیم مدیران کارگاههای منطقه و نمایندگان کارگران از سوی کانون عالی شوراهای کار استان معرفی شده و نمایندگان دولت نیز، یک نفر نماینده فرماندار و شخص دیگری نماینده دادگستری و فردی دیگر نیز به از طرف مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان معرفی می­شوند.

قاسم زاده افزود: در سال نزدیک به ۵۰ پرونده به خواسته ۲۰۰ نفر مورد اعتراض واقع می شود که در این هیئت تجدید نظر خواهی گردد.

معاون مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی خراسان جنوبی افزود: در سال گذشته در هیات تشخیص این اداره ۲۲۱ پرونده به خواسته ۴۳۶ نفر رسیدگی شده که برابر ماده ۱۵۷ قانون کار هیات تشخیص طرفین دعــوی را به صلح و سازش دعوت و در ۵۸ درصد پرونده ها این وظیفه محقق شده و تنها در ۴۲ درصد از پرونــده ها آراء قانونی لازم صادر وبه طرفین دعـوی ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: در۳۴ درصد پرونده ها  نیز آراء قانونی صادر شده  پرونده ، مورد اعتراض واقع شده است که تاکنـون اعتراضات طرفین دعوی در هیات حل اختلاف در مرکز استان تجدید نظر خواهی می­شده که با راه انـدازی این هیئت در طبس اینکار در سطح شهرستان انجام می شود که تسهیل در پیگیری پرونده ها  برای ارباب رجوع ودر نتیجه کاهش مدت زمان رسیدگی پرونده ها را به دنبال خواهد داشت.

لازم به ذکر است: حمید رضا حجازی، محمد بخشی و مهدی یوسف زاده به عنوان نمایندگان کارگری و محمد حسن چمنزاری، مهدی یوسف زاده و محسن عزیزائی به عنوان نمایندگان کارفرمایی و مهدی قاسم نژاد به عنوان نماینده مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی، مهدی سودمند نیز نماینده دادگستری و عباس کرمی نیز به عنوان نماینده فرماندار حکم های خود را که به امضای قائم مقام وزیر و مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استــان صادر رسیده بود را تحویل گرفتند.

اضافه می شود: تا پیش از تشکیل این هیئت اعتراضات طرفین دعوی در هیات اختلاف در مرکز استان تجدید نظر خواهی می شده که راه اندازی این هیات در سطح شهرستان تسهیل در پیگیری پرونده ها  برای ارباب رجوع ودر نتیجه کاهش مدت زمان رسیدگی پرونده ها را به دنبال خواهد داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 + 11 =