طبس دارای بیشترین سطح زیر کشت خرما در خراسان جنوبی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:شهرستان طبس با تولید ۵ هزار و ۴۸۷ تن خرما از سطح هزار و ۷۴۵ هکتار بیشترین سطح زیرکشت خرما را در استان به خود اختصاص داده است.

طبس نیوز:رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت:شهرستان طبس با تولید ۵ هزار و ۴۸۷ تن خرما از سطح هزار و ۷۴۵ هکتار بیشترین سطح زیرکشت خرما را در استان به خود اختصاص داده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از ایسنا:رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می­‌شود امسال ۵ هزار و ۱۱۵ تن خرما به ارزش ۱۸ میلیارد تومان از سطح باغات خراسان جنوبی برداشت شود.

غلامرضا هادربادی گفت: سطح باغات خرمای این استان بیش از دو هزار و ۸۸ هکتار است که از این سطح هزار و ۴۴۰ هکتار آن درختان باررور هستند.

هادربادی افزود: شهرستان طبس با تولید ۵ هزار و ۴۸۷ تن خرما از سطح هزار و ۷۴۵ هکتار بیشترین سطح زیرکشت خرما را در استان به خود اختصاص داده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۷۲ تن خرما به ارزش ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از سطح ۲ هزار و ۸۸ هکتار از باغات استان برداشت شد.

هادربادی ادامه داد: خرمای تولیدی در بازارهای محلی استان به فروش می­‌رسد و قسمتی به سایر استان‌ها از جمله خراسان رضوی، تهران، یزد، مازندران، اصفهان و زنجان ارسال می‌­شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: درحال حاضر هزار و ۷۶۷ بهره بردار خرما در استان مشغول بکارند.

هادربادی افزود: برداشت خرما در خراسان جنوبی از مرداد ماه آغاز و تا مهرماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: تقویت قلب، رفع کم خونی ناشی از کمبود آهن، رفع خستگی اعصاب و افزایش فعالیت فکری با توجه به مقدار فسفر فراوان از جمله فواید خرما در استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − هفت =