برپایی نمایشگاه عکس جاذبه های گردشگری در باغ گلشن طبس

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه عکس جادذبه های گردشگری در باغ گلشن طبس و همچنین افتتاح هتل تک ستاره امیر طبس در هفته گردشگری خبر داد.

طبس نیوز:معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی از برپایی نمایشگاه عکس جادذبه های گردشگری در باغ گلشن طبس و همچنین افتتاح هتل تک ستاره امیر طبس در هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم،مرتضی عربی در جمع خبرنگاران، تقارن هفته گردشگری و هفته دفاع مقدس را فرصتی مغتنم برای تجلیل از یادگاران هشت سال دفاع مقدس در عرصه گردشگری دانست و اظهار کرد: نخستین روز از هفته گردشگری برابر با پنج مهر ماه با عنوان «گردشگری و آب، حفاظت از آینده مشترک» نام گذاری شده است.

وی از برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلی در محل بازارچه باغ و عمارت جهانی اکبریه خبر داد و افزود: همزمان با هفته بزرگداشت گردشگری در طول هفته نمایشگاه های متعددی در این خصوص در تمامی شهرستان‌های استان برگزار می شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: افتتاح نمایشگاه های گردشگری شهرستان خوسف، نمایشگاه عکس جاذبه های زیارتی از نگاه دوربین در مجموعه تاریخی آرامگاه خواجه خضر بیرجند، نمایشگاه جاذبه های طبیعت گردی (اکوتوریسم) در مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه از جمله این نمایشگاه‌ها است.

وی برپایی نمایشگاه عکس جاذبه های گردشگری در محل باغ گلشن طبس، نمایشگاه عکس آشنایی با جاذبه های گردشگری استان کرمان و یزد با همکاری فرهنگ و ارشاد اسلامی سرایان در محل کاروانسرای تاریخی این شهر، نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی و سوغات در هتل سه ستاره عماد نظام فردوس، نمایشگاه عکس از بناهای تاریخی در محل قلعه اسدیه شهرستان درمیان را از دیگر نمایشگاه های استان در هفته گردشگری عنوان کرد.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی تصریح کرد: نمایشگاه عکس جاذبه های تاریخی، طبیعی و گردشگری بشرویه در بنای تاریخی خانه ملا محمد تقی، برپایی نمایشگاه بزرگ جاذبه های تاریخی، گردشگری وغرفه های صنایع دستی در منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین از دیگر این نمایشگاه‌ها است.

عربی بیان کرد: افتتاح هتل یک ستاره امیر شهرستان طبس، گشایش و افتتاح آزمایشگاه مرمت اشیاء و آثار باستانی در مجموعه جهانی باغ و عمارت اکبریه و بهره برداری از مرمت های انجام شده باغ و عمارت رحیم آباد بیرجند از پروژه های قابل افتتاح در هفته گردشگری است.

وی نواختن زنگ گردشگری، بازدید از آثار و طرح‌های مهم گردشگری استان، ارائه تخفیف در هتل و مراکز گردشگری، برگزاری تورهای بیرجند گردی، استقبال از اولین گردشگر در اولین روز از هفته گردشگری در پلیس راه بیرجند، برپایی تورهای ویژه دانشجویان جدیدالورود، برگزاری مسابقات با هدف آشنایی با جاذبه های گردشگری استان، اجرای کارناوال قطار شادی همراه با کودکان مهد کودک‌ها را برخی دیگر از برنامه های ان هفته عنوان کرد.

معاون گردشگری اداره‌ کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی بیان کرد: پاک سازی منطقه نمونه گردشگری بند دره بیرجند با همکاری محیط زیست و دوستداران طبیعت، صعود به قله شاسکوه توسط مسوولین در شهرستان زیرکوه و برگزاری مراسم کوهنوردی در قلعه شاهدژ نهبندان با حضور هیئت ورزشی روستای خوانشرف نیز از جمله برنامه های مورد نظر در هفته گردشگری است.

عربی تصریح کرد: جشنواره بزرگ هفته گردشگری از ۵ تا ۱۱مهرماه به مناسبت روز جهانی جهانگردی در برج میلاد تهران برگزار می‌شود که از خراسان جنوبی نیز نمایندگانی در این جشنواره حضور دارند.

وی بیان کرد: برگزاری شب فرهنگی استان با موضوع معرفی آداب و رسوم، مراسم آئینی، اجرای موسیقی سنتی و نواهای محلی و عرضه محصولات فرهنگی و گردشگری، معرفی صنایع دستی و سوغات محلی و برپایی سیاه چادرهای عشایر در محوطه برج میلاد از جمله برنامه های این جشنواره است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =