طبس رتبه دوم چند قلو زایی در خراسان جنوبی

به گفته مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی چند قلو زایی در شهرستانهای بیرجند با ۵۰ مورد، قاینات و طبس هر کدام ۱۱ مورد ثبت شده است.

طبس نیوز:به گفته مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی چند قلو زایی در شهرستانهای بیرجند با ۵۰ مورد، قاینات و طبس هر کدام ۱۱ مورد ثبت شده است.

به گزارش طبس نیوز به نقل از مهر،علی پورحسین صبح یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه اداره ثبت احوال یک سازمان حاکمیتی و زیر ساختی است؛ افزود: هویت یک سرمایه معنوی تمام نشدنی است و سازمان ثبت احوال اصلی ترین پوشش وقایع حیاتی را در کشور و خصوصا استان دارد.

وی با اشاره تعداد ولادت و فوت ثبت شده در استان طی شش ماهه نخست امسال بیان کرد: هشت هزار و ۷۹۲ واقعه ولادت و هزار ۹۳۲ واقعه فوت طی این مدت در استان به ثبت رسیده است.

وی ادامه داد: تعداد متولدین نسبت به مدت مشابه در سال قبل ۵٫۴۳ در صد افزایش و تعداد فوت شدگان ۰٫۴۶ درصد کاهش داشته است.

پورحسین با اشاره به تعداد ولادت ثبت شده شهری و روستایی عنوان کرد: در سال جاری تعداد ولادت ثبت شده شهری برابر با پنج هزار و ۷۰۹ رویداد و روستایی سه هزار و ۸۳ رویداد بوده است.

وی افزود: از مجموع وفات های ثبت شده در استان نیز هزار و ۹۷ رویداد در شهرها و ۸۳۵ رویداد فوت در روستاها بوده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی یاد آور شد: به طور متوسط در هر ساعت ۱٫۹۷ واقعه ولادت و هر روز ۱۰. ۴ واقعه وفات به ثبت رسیده است.

پورحسین به نسبت جنسی ولادت های سال جاری در استان اشاره کرد و گفت: در مقابل هر ۱۰۰ واقعه ولادت ثبت شده دختر حدود ۱۰۶ واقعه ولادت پسر به ثبت رسیده است.

به گفته وی تعداد متولدین نوزاد دختر چهار هزار و ۲۶۲ و تعداد متولدین نوزاد پسر چهار هزار و ۵۳۰ نفر بوده است.

وی ادامه داد: در مقابل هر ۱۰۰ فوت ثبت شده زنان تعدا ۱۱۶ مورد فوت مردان به ثبت رسیده است که همین نسبت در مدت مشابه سال قبل ۱۱۵ نفر بوده است.

ثبت ۱۰۱ مورد دوقلو زایی

وی با اشاره به آمار چند قلو زایی در استان بیان کرد: امسال تعداد هشت هزار و ۵۹۰ مورد تک زایی و ۱۰۱ مورد در کل استان دو قلو زایی ثبت شده است.

به گفته وی بیشترین چند قلو زایی در شهرستانهای بیرجند با ۵۰ مورد، قاینات و طبس هر کدام ۱۱ مورد ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی با اشاره به بیشترین میزان فرزند آوری در گروه سنی مادران یادآور شد: بیشترین نوزاد های متولد شده مربوط به گروه سنی مادران ۲۵ تا ۲۹ ساله با رقم ۳۲٫۴۳ درصد بوده است.

پورحسین تصریح کرد: در سال جاری از تعداد کل ولادتهای ثبت شده در استان حدود ۹۸٫۴۸ درصد به استناد گواهی بیمارستان، پزشک و ماما و حدود ۱٫۴۳ درصد به استناد گواهی شاهدان و ۰.۰۹ درصد به استناد سایر مراجع قانونی به ثبت رسیده است.

وی یاد آور شد: مهلت ثبت قانونی برای نوزادان متولد شده به مدت ۱۰ روز است و در این مدت حدود ۹۴٫۴۴ درصد از ولادت‌های ثبت شده توسط پدر نوزادان اعلام شده است.

به گفته وی ثبت ولادت و وفات در سه اداره دستگردان، زیرکوه و فردوس ۱۰۰ درصد در مهلت قانونی انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =