طبس رتبه سوم صدور شناسنامه مکانیزه در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیشترین شناسنامه‌های مکانیزه صادره را مربوط به بیرجند با ۳۶٫۹۹ درصد بیان کرد و افزود: قاین با ۱۴٫۵۸ درصد و طبس با ۱۳٫۹۹ درصد در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

طبس نیوز:مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیشترین شناسنامه‌های مکانیزه صادره را مربوط به بیرجند با ۳۶٫۹۹ درصد بیان کرد و افزود: قاین با ۱۴٫۵۸ درصد و طبس با ۱۳٫۹۹ درصد در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از فارس،علی پورحسین صبح امروز در جمع مسئولان استان در رابطه با طرح آرشیو اسناد سجلی اظهار داشت: طرح آرشیو الکترونیکی از تیرماه سال ۹۰ در خراسان جنوبی آغاز شده است.

وی با بیان این‌که تاکنون ۸۹٫۵ درصد از اسناد سجلی خراسان جنوبی آرشیو شده است، افزود: از یک‌میلیون و ۵۷۰ هزار و ۷۱ برگ سند ولادت و وفات استان، تعداد یک‌میلیون و ۴۰۵ هزار و ۶۵۶ برگ از این اسناد آرشیو شده و در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور بارگذاری شده است.

صدور بیش از ۱۳ هزار شناسنامه مکانیزه در ۶ ماهه نخست سال جاری

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی به مزایای این طرح اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح افراد غیر‌بومی هر شهر دیگر لازم نیست برای دریافت شناسنامه خود به شهر محل سکونت خود مراجعه کرده و از هر جای کشور می‌توانند شناسنامه خود را دریافت کنند.

پور حسین ادامه داد: این طرح تاکنون در چند استان محدود کشور اجرا شده است.

وی با بیان این‌که در ۶ ماه نخست سال جاری ۱۳ هزار و ۶۱۳ فقره شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال در خراسان جنوبی صادر شده است، متذکر شد: از ابتدای آغاز این طرح تاکنون ۶۷ هزار و ۷۸۷ فقره شناسنامه مکانیزه بالای ۱۵ سال صادر شده است.

صدور کارت ملی هوشمند برای تمامی افراد بالای ۱۵ سال

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی بیشترین شناسنامه‌های مکانیزه صادره را مربوط به بیرجند با ۳۶٫۹۹ درصد بیان کرد و افزود: قاین با ۱۴٫۵۸ درصد و طبس با ۱۳٫۹۹ درصد در رتبه‌های دیگر قرار دارند.

پورحسین اضافه کرد: همچنین سازمان ثبت احوال موظف شده است برای تمام افراد بالای ۱۵ سال کارت ملی هوشمند صادر کند.

وی با بیان این‌که این کار برای شهرهای بالای ۱۰۰ هزار خانوار با همکاری دفاتر پیشخوان اجرا می‌شود، متذکر شد: در حال حاضر سه دفتر پیشخوان برای انجام این کار در بیرجند وجود دارد.

صدور ۳۷ کارت ملی هوشمند در خراسان جنوبی

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی اذعان داشت: کارت ملی هوشمند به عنوان هویت ملی فرد در فضای الکترونیکی است.

پورحسین شناسایی افراد در حوزه مجازی، تصدیق هویت، امکان دستیابی به اطلاعات در محیط امن، ایجاد بستر استقرار دولت الکترونیک، حداقل نمودن جعل هویت و تسهیل در ارائه خدمات به ایرانیان را از جمله مزایای کارت ملی هوشمند عنوان کرد.

وی با بیان این‌که امکان استفاده از امضای دیجیتال یکی دیگر از مزایای این کارت است، یادآور شد: تاکنون ۳۷ کارت ملی هوشمند برای استفاده از امضای دیجیتال مسئولان خراسان جنوبی در انتخابات صادر شده است.

درخواست ۳۰۰ میلیون اعتبار برای خرید تجهیزات صدور کارت ملی هوشمند

مدیرکل ثبت احوال خراسان جنوبی به مشکلات موجود برای اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: زیرساخت‌های انجام این کار در خراسان جنوبی آماده شده است ولی چون هزینه تجهیزات و سخت‌افزارهای این طرح زیاد است تاکنون تجهیزات صدور کارت آماده نشده است.

پورحسین خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۳۰۰ میلیون اعتبار برای خرید تجهیزات در خواست شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − هفت =