پیشرفت کک سازی بخش خصوصی طبس به ۷۸ درصد رسید

مدیرعامل شرکت کک طبس گفت: این طرح در مجموع به بیش از ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

طبس نیوز:مدیرعامل شرکت کک طبس گفت: این طرح در مجموع به بیش از ۷۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم، حمید رضا شکیبی  اظهار کرد: درحال حاضر، ۱۰۰ درصد تجهیزات خارجی و۷۰ درصدتجهیزات داخلی طرح کک سازی طبس ساخته شده و به سایت منتقل شده است.

وی گفت: در بخش سیویل نیزمیزان پیشرفت به ۵۶ درصد رسیده ودرصورت تامین مالی، کوره های این کارخانه درنیمه نخست اسفندامسال روشن و نخستین محصول آن نیزدرابتدای سال ۹۳ به تولید خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت کک طبس با اشاره به اینکه این طرح در ۲ فاز انجام می شود،افزود: ظرفیت فاز نخست طرح کک سازی طبس،۴۵۰ هزار تن کک متالورژی و تولید ۳۲ مگاوات برق (قابل ارتقا تا ۴۰ مگاوات) است که فاز تکمیلی آن با سرمایه گذاری جزئی به ۶۰۰ هزار تن می رسد.

وی بیان کرد: با توجه به فراهم بودن زیرساخت ها، در فاز بعدی نیزظرفیت طرح مذکور به یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن کک متالورژی و تولید ۹۶ مگاوات برق خواهد رسید.

شکیبی درباره ویژگی های طرح کک سازی طبس گفت: تجهیزات این کارخانه، جزو تکنولوژی روز دنیا بوده و تحت لیسانس شرکت سانکوک آمریکاست که از ۳ مزیت مهم شامل کاهش مسائل زیست محیطی،کاهش سرمایه گذاری و پایین بودن قیمت محصول تمام شده» برخوردار است.

مدیرعامل شرکت کک طبس اظهارکرد: طبق آخرین برآوردها، میزان سرمایه گذاری ارزی و ریالی طرح یاد شده در فاز ۱ (خط تولید کک) به ترتیب ۴۰ میلیون یورو و یک هزار میلیارد ریال است.

وی ابرازامیدواری کرد:موضوع تامین ماده اولیه این کارخانه (زغال سنگ) بزودی مرتفع شود.

برچسب‌ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 1 =