خانه های روستایی طبس در مقابل زمین‌لرزه مقاوم و ایمن است

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبس گفت: منازل مسکونی روستایی طبس در مقابل حوادث به‌ ویژه زمین ‌لرزه از ایمنی و مقاومت کافی برخوردار است و حتی زمین ‌لرزه‌های با شدت بالا نیز نمی‌تواند خسارات چندانی به این خانه ‌ها وارد کند.

طبس نیوز:مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبس گفت: منازل مسکونی روستایی طبس در مقابل حوادث به‌ ویژه زمین ‌لرزه از ایمنی و مقاومت کافی برخوردار است و حتی زمین ‌لرزه‌های با شدت بالا نیز نمی‌تواند خسارات چندانی به این خانه ‌ها وارد کند.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم،احسان یاقوتی  اظهار کرد: طی ۸ سال گذشته مبلغ ۲۲۵ میلیارد ریال برای مقاوم ‌سازی خانه‌های روستایی اختصاص یافته است.

وی افزود: طی این مدت ۳ هزار و ۱۱۰ واحد روستایی در طبس مقاوم سازی شده است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبس بیان کرد: طی این مدت ۳ هزار و ۴۹۵ متقاضی دریافت تسهیلات مقاوم ‌سازی خانه‌های روستایی به بانک معرفی شده‌اند که از این تعداد ۳ هزار و ۱۱۰ متقاضی موفق به انعقاد قرارداد و اخذ تسهیلات شده‌اند.

یاقوتی تصریح کرد: همچنین از این تعداد ۲ هزار و ۸۷۷ مورد به مرحله پایان کار رسیده و بقیه در حال تکمیل و اتمام کار هستند.

وی اظهار کرد: طرح ویژه مقاوم‌سازی مسکن روستایی از سال ۱۳۸۴ آغاز شده است که بر اساس آن نظام مهندسی روستایی به ‌وسیله ۱۲ نفر ناظر بر رعایت مسائل ایمنی در ساخت و ساز خانه‌ های روستایی نظارت کرده و حتی در این راستا به مراتب حساس ‌تر از نظام مهندسی شهری عمل می‌کند.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی طبس تصریح کرد: در حال حاضر خانه‌های روستایی شهرستان طبس در مقابل حوادث به ‌ویژه زمین ‌لرزه از ایمنی و مقاومت کافی برخوردار است و حتی زمین ‌لرزه‌های با شدت بالا نیز نمی‌تواند خسارات چندانی به این خانه‌ها وارد کند.

یاقوتی گفت: در سرشماری سال ۱۳۸۵ بالغ بر ۶ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی روستایی در طبس شناسایی شده که این تعداد در حال حاضر به ۱۰ هزار واحد افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + 1 =