صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان طبس راه اندازی می شود

سید عبدالکریم رضوی اردکانی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد:تا یک ماه آینده صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان طبس نیز راه اندازی خواهد شد.

طبس نیوز:سید عبدالکریم رضوی اردکانی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد:تا یک ماه آینده صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان طبس نیز راه اندازی خواهد شد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از تسنیم، سید عبدالکریم رضوی اردکانی در دیدار با استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی از سال ۸۶ در استان خراسان جنوبی راه اندازی شده و تاکنون در ۱۰ شهرستان این استان نیز این صندوق راه اندازی شده است که دراین راستا دومین استان کشور محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تا یک ماه آینده صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی در شهرستان طبس نیز راه اندازی خواهد شد افزود: ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار اولیه برای راه انداری  این صندوق در شهرستان طبس اختصاص می یابد.

استاندار خراسان جنوبی  نیز در این دیدار سرمایه گذاری در مناطق روستایی ومحروم را دارای توجیه دانست و افزود: این سرمایه گذاری ها که در نهایت منجربه ایجاد اشتغال پایدار در این مناطق خواهد شد از مهاجرت روستائیان به شهرها و ایجاد مشاغل کاذب و نیز بسیاری از آسیب های اجتماعی جلوگیری خواهد کرد.

وجه الله خدمتگزار گفت: کشاورزان به ویژه در مناطق مرزی همچون مرزبانانی هستند که سبب امنیت پایدار در استان و کشور هستند.

وی به نگهداشت جمعیت در روستاها تاکید کرد و افزود: روستائیان به ویژه در مناطق مرزنشین با کمترین امکانات بهترین خدمات را که همان حفاظت از مرزها است را ارائه می دهند از این رو باید اقدامات و برنامه ریزی های جدی در راستای استقرار و حفظ جمعیت در این مناطق به انجام برسد.

 خدمتگزار بااشاره به محصولات استراتژیک استان بیان کرد: عناب، زرشک، زعفران و انار از جمله محصولات مهم و استراتژیک استان است که باید در جهت تقویت کشاورزان و فعالان در این حوزه ها نیز اقدامات اجرایی و حمایتی لازم به انجام برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − یک =