پیشرفت ۵۰ درصدی مرکز فنی حرفه ای خواهران در طبس

مدیر کل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی از پیشرفت ۵۰ درصدی مرکز فنی و حرفه ای خوهران در حال احداث در طبس خبر داد.

طبس نیوز: مدیر کل فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از پیشرفت ۵۰ درصدی مرکز فنی و حرفه‌ای خوهران در حال احداث در طبس خبر داد.

به گزارش طبس نیوز به نقل از خراسان، قابلیت آموزش ۳۵۰ حرفه در مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای استان وجود دارد. مدیر کل فنی و حرفه‌ای گفت: در خراسان جنوبی قابلیت آموزش ۳۵۰ حرفه در مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای برای رشته‌های مختلف برق، الکترونیک، عمران، جوشکاری و… فراهم است. «خوشایند» با بیان اینکه خدمات دهی در مراکز دولتی فنی و حرفه‌ای رایگان است، افزود: در این مراکز آموزش، استفاده از سلف سرویس، خوابگاه و… رایگان است و در بخش خصوصی و آموزشگاه‌های آزاد، شهریه براساس نرخ مصوب است.

برگزاری ۹۰ دوره آموزشی در روستا‌ها

وی در مورد برگزاری دوره‌های آموزشی در روستا‌ها گفت: از ابتدای امسال در ۴۲ روستای استان ۹۰ دوره آموزش فنی و حرفه‌ای برای هزار و ۳۴۸ نفر برگزار شد و ۲۵۱ هزار و ۲۰۴ نفر ساعت آموزش‌های لازم را فرا گرفتند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد ۱۰ درصدی برخوردار است. وی با بیان اینکه در روستا‌ها مرکز ثابت فنی و حرفه‌ای فعال نیست، افزود: برای برگزاری دوره‌های آموزشی تجهیزات، امکانات و… به روستا‌ها برده می‌شود و فضا براساس نیاز آماده می‌شود. وی از رشته‌های آموزشی برگزار شده در روستا‌ها به تابلوفرش، رایانه کار، برق کار درجه ۲ ساختمان، سرویس و نگهداری تراکتور، پرورش قارچ صدفی، حوله بافی، دوخت لباس زنانه و… اشاره کرد. وی از وقف یک باب منزل مسکونی در روستای فنود توسط یک خیر برای برگزاری کلاس‌های آموزشی خبر داد و گفت: پس از وقف این منزل کلاس‌های آموزشی برای این روستا و روستاهای اطراف براساس نیاز و استقبال مردم برگزار می‌شود.

اختصاص ۲ میلیارد ریال برای تجهیز کارگاه‌ها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای در ادامه سخنانش عنوان کرد: مراکز فنی و حرفه‌ای خواهران در سربیشه، قاین، بشرویه و طبس در حال احداث است و پیشرفت ۵۰ درصدی دارد. وی اعتبارات هزینه شده برای مراکز یاد شده را بیش از ۲۰ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: علاوه بر اعتبارات هزینه شده بیش از ۲۰ میلیارد ریال برای تکمیل و تجهیز این مراکز مورد نیاز است که در صورت تزریق اعتبار این مراکز تا سال آینده به بهره برداری می‌رسد. «خوشایند» با اشاره به خدمات دهی ۲۱ مرکز فنی و حرفه‌ای دولتی به متقاضیان تعداد آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای خصوصی استان را ۱۴۰ مرکز اعلام کرد. وی از اختصاص ۲ میلیارد ریال برای تجهیز کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان خبر داد و گفت: در همه شهرستان‌ها به جز زیرکوه، مراکز فنی و حرفه‌ای به متقاضیان خدمات می‌دهند که برای احداث مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران و برادران در این شهرستان، در صورت تامین زمین و اعتبار اقدام خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × 3 =