انجام ۹۵ درصد از عملیات گازرسانی به شهر طبس

رئیس شرکت گاز طبس با اعلام خبر انجام ۹۵درصدی عملیات گازرسانی به شهر طبس گفت: حفاری‌های شرکت گاز پس از اتمام عملیات گازرسانی بر عهده شهرداری است.

طبس نیوز: رئیس شرکت گاز طبس با اعلام خبر انجام ۹۵درصدی عملیات گازرسانی به شهر طبس گفت: حفاری‌های شرکت گاز پس از اتمام عملیات گازرسانی بر عهده شهرداری است.

به گزارش خبرنگار طبس نیوز، عباس پاکدل در جمع خبرنگاران گفت: گازرسانی به طبس ۷۰۲ میلیارد ریال هزینه داشته که در مجموع ۱۲ هزار و ۱۴۴ مشترک در طبس گازرسانی شده و ۷ هزار و ۲۸۶ علمک نیز نصب شده و ۱۷ هزار و ۸۵۰ متر شبکه فلزی و ۲۲۰ هزار متر شبکه پلی اتیلن و استقرار یک ایستگاه تقلیل فشار ۳۰ هزار متر مکعبی (CGS) و شش ایستگاه فشارشکن در سطح شهر و نیز تأمین گاز جایگاه CNG، برنامه‌هایی بوده که شرکت گاز طبس انجام داده و عملیات گازرسانی به شهر طبس ۹۵ درصد انجام شده است.

وی عنوان کرد: از مجموع اعتبار هزینه شده برای خط لوله گازرسانی به طبس از سمت بشرویه ۶۱۲ میلیارد ریال، ۷۰ میلیارد ریال برای گازرسانی در شهر و ۱۰ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال برای ایستگاه CNG هزینه شده است و خط انتقال گاز به شهر عشق آباد ۱۸ میلیارد تومان اعتبار دارد که به طول ۳۳ کیلومتر که از خط اصلی انتقال گاز بشرویه به طبس در روستای ده محمد استفاده خواهد شد.

وی با اشاره به اعتبارات گازرسانی به روستا‌ها گفت: برای روستاهای دشتغران و عنایتیه ۹ میلیارد ریال و ۱۰ روستای محمدآباد، رحمت آباد، شیرآباد، همت آباد، جمز، الله آباد، خسروآباد، جنت آباد، دهنو فاطمه برات و جوریز ۲۵ میلیارد ریال پیش بینی هزینه و شروع به گازرسانی شده است.

پاکدل گفت: در ۲۰ ماه گذشته ۱۲ میلیون و ۲۹۷ هزار و ۷۰۴ مترمکعب گاز در شبکه گاز طبس مصرف شده است و پیش بینی می‌شود حدود هفت هزار و ۵۰۰ علمک دیگر نیز در شهرستان طبس نصب شود.

وی ترمیم حفاری‌های شرکت گاز پس از اتمام عملیات گازرسانی را بر عهده شهرداری دانست و گفت: در زمان آغاز طرح تفاهم نامه‌ای بین فرمانداری، شهرداری و شرکت گاز طبس منعقد شده است که در آن مقرر شده تا هزینه ترمیم حفاری‌ها توسط فرمانداری طبس تامین و عملیات اجرایی آن را شهرداری به پایان برساند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت + 7 =