تأمین امنیت غذایی مردم عاملی مؤثر در خنثی‌سازی تحریم‌ها

تأمین امنیت غذایی مردم عاملی مؤثر در خنثی‌سازی تحریم‌ها

به گزارش خبرگزاری فارس از طبس، به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی شهرستان طبس، سید حسن مکی در نخستین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی شهرستان طبس که در محل فرمانداری این شهرستان تشکیل شد، اظهار داشت: مهمترین عاملی که می‌تواند اثر تحریم‌ها و فشارهای قدرت‌های استکباری را برطرف کند، موضوع مهم تأمین امنیت غذایی مردم است.

وی ادامه داد: بر همین اساس رئیس جمهور نگاه ویژه‌ای به بخش کشاورزی دارد و برای رسیدگی و تحول در این بخش، دستور تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی را صادر کرده که اختیارات لازم به این کارگروه تفویض شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد همچنین توضیحاتی درباره وظایف، اختیارات و مصوبه‌های کارگروه توسعه بخش کشاورزی کشور و نیز مصوبه‌های اولین جلسه ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی استان یزد ارائه کرد.

عزیز بهزادی فرماندار طبس و رئیس ستاد اجرایی توسعه بخش کشاورزی این شهرستان هم در این جلسه به بیان سخنانی درباره استعدادها و قابلیت‌های بالقوه و بالفعل این شهرستان پرداخت و خاطرنشان کرد: باید زیربنای کشورمان از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با توجه به بخش کشاورزی شروع می‌شد، و در واقع توسعه بخش کشاورزی بهترین و مؤثرترین اقدامی است که می‌تواند وضعیت اقتصادی و معیشتی هر منطقه از جمله شهرستان طبس را دگرگون کند.

محمود اسدی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان طبس نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه کارگروه توسعه کشاورزی، برگزاری جلسه‌های توجیهی، پروژه‌یابی و توسعه کشاورزی شهرستان ارائه کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، کارگروه توسعه کشاورزی با هدف ایجاد اشتغال در بخش کشاورزی و افزایش توان تولید بخش کشاورزی در کشور به ریاست رئیس جمهور، در استان به ریاست استاندار، و در شهرستان به ریاست فرماندار تشکیل شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =